شکست آبرومندانه سایپا از کاوازاکی ژاپن

صدا و سیما دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:57

شکست آبرومندانه سایپا از کاوازاکی ژاپن
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این دوره ۸ تیم حضور دارند و تیم بانوان سایپای تهران نماینده ایران است. کشور تایلند برای هفتمین بار میزبان رقابت‌ها شد. تیم‌ها در دو گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و همه تیم‌ها به دور حذفی راه خواهند یافت. مسابقات در سالن ۵ هزار نفری کورات چاتچای برگزار می‌شود. تیم قهرمان مسابقات به جام باشگاه‌های زنان جهان نتایج مسابقات به این شرح است:
 گروه یک:
کونایش قزاقستان ۳ - ۰ دوک گیانگ کمیکال ویتنام
ناخون راچاسیما کمین سی تایلند ۳ - ۰ کوآی سینگ هنگ کنگ
  برنامه - دوشنبه ۲ مهر:
ناخون راچاسیما کمین سی تایلند - کونایش قزاقستان
دوک گیانگ کمیکال ویتنام - کوآی سینگ هنگ کنگ
 تیم‌های ناخون راچاسیما کمین سی تایلند و کونایش قزاقستان با ۳ امتیاز اول و دوم و تیم‌های دوک گیانگ کمیکال ویتنام و کوآی سینگ هنگ کنگ بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.
  گروه دو:
سایپا ایران ۱ - ۳ مونولیت اسکای رایزر فیلیپین (ست‌ها: ۱۹ - ۲۵، ۱۸ - ۲۵، ۲۵ - ۱۹ و ۱۸ - ۲۵)
کاوازاکی رد راکتز ژاپن ۳ - ۰ بانک نینه بینه ویتنام
- برنامه - دوشنبه ۲ مهر:
کاوازاکی رد راکتز ژاپن ۳ - ۱ سایپا ایران (۲۵ - ۲۷، ۲۵ - ۱۲، ۲۵ - ۱۸ و ۲۵ - ۱۴)
مونولیت اسکای رایزر فیلیپین - بانک نینه بینه ویتنام
 تیم کاوازاکی رد راکتز ژاپن با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های مونولیت اسکای رایزر فیلیپین با ۳ و سایپا ایران و بانک نینه بینه ویتنام بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.
 
 در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ اسپورت سنتر وان ویتنام، دایموند فود تایلند و لیائونینگ دونگ هوآ چین اول تا سوم شدند.

 
 در والیبال باشگاه‌های زنان آسیا تیم تیانجین بو‌های بانک چین با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است. تیم‌های چانگ فدربرائو تایلند با ۳ قهرمانی ۲ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم، هیسامیتسو اسپرینگز ژاپن با ۲ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم و سوپریم چونبوری تایلند با ۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک سومی در رده چهارم قرار گرفتند. تیم‌های شانگهای برایت آبست چین و راحت آلماتی قزاقستان نیز ۲ بار قهرمان شده اند.
 
 از تیم‌های ایرانی در ادوار قبلی این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۰۸ تیم ذوب آهن اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۰۹ سایپا تهران هشتم، ۲۰۱۰ ذوب آهن اصفهان هشتم، ۲۰۱۱ پرسپولیس تهران ششم، ۲۰۱۲ گیتی پسند اصفهان ششم، ۲۰۱۳ گیتی پسند اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۱۴ متین ورامین هفتم، در سال ۲۰۱۵ تیم دانشگاه آزاد تهران نهم (آخر) و در سال ۲۰۱۶ تیم بانک سرمایه ایران پنجم و در سال ۲۰۱۷ ششم شد. در سال ۲۰۱۸ تیم پیکان تهران ششم شد.

در سال‌های ۲۰۲۱ تیم سایپا تهران و ۲۰۲۲ تیم باریج اسانس کاشان در موفق‌ترین حضور‌های والیبال ایران در رده چهارم قرار گرفتند.

در سال ۲۰۲۳ تیم پیکان در رده هفتم جای گرفت. در سال ۲۰۱۹ نماینده ایران شرکت نکرد و در سال ۲۰۲۰ مسابقات برگزار نشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.