خوراکچی: مراکش و پرتغال می‌جنگیدند که به ایران نخورند/ در سیدبندی بدشانس بودیم

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:12
پیشکسوت فوتسال ایران گفت: بازی مراکش و پرتغال را که دیدم در حالی که هر دو صعود کرده بودند اما می‌جنگیدند که به ایران نخورند. در مقابل ما هم داشتیم شرایطی را فراهم می‌کردیم که به تایلند و پاراگوئه بخوریم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی برابر فرانسه ۴ بر یک پیروز شد و به عنوان صدرنشین از گروه F صعود کرد تا حریف مراکش در مرحله یک هشتم نهایی شود.

محمود خوراکچی، پیشکسوت فوتسال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازی تیم ملی برابر فرانسه گفت: دو تیم با توجه به شرایط جدول بازی کردند و اینکه ما در گروه ششم و سید یک قرار داشتیم، فرانسه بازی‌هایش چون بعد از ما بود، نتایجش را با توجه نتایج ما رقم می‌زد. در نتیجه تفاضل گل ما بهتر شد. دو تیم آگاه بودند که اگر صدرنشین شوند مسیر دشوارتری را دارند و اگر دوم شوند مسیر هموارتری تا مراحل پایانی دارند. این را شنیدیم که اگر تیمی قدرتمند است دیگر تیم‌ها باید از او بترسند؛ من بازی مراکش و پرتغال را که دیدم درحالی که هر دو صعود کرده بودند اما می‌جنگیدند که به ایران نخورند. در مقابل ما هم داشتیم شرایطی را فراهم می‌کردیم که به تایلند و پاراگوئه بخوریم. بعد از گل اول چهره واقعی خود را به نمایش گذاشتیم. صعود با ۹ امتیاز برای اولین بار در جام جهانی برای تیم ملی ایران رخ داد تا دوره‌های بعد هم در سید یک باشیم. 

مربی فوتسال کشور درباره سید بندی صورت گرفته بیان کرد: ما در سید یک بودیم اما گروه ما نسبت به گروه‌های دیگر شرایط دشواری را داشت چرا که اگر خوش شانس بودیم باید با تیم سوم یکی از گروه‌ها بازی می‌کردیم، تیم‌های صدرنشین دیگر با تیم سوم گروه‌های دیگر بازی می‌کنند. فرانسه چون بازی دوم را انجام می‌داد، شرایط جدول را به سود خود پیش برد.

خوراکچی در ارزیابی از بازی برابر مراکش گفت: در جام جهانی تیم‌ها از دور دوم چهره واقعی خود را نشان می‌دهند. بازی با مراکش می‌تواند بازی با کیفیتی از جانب دو تیم باشد، مراکش در سال‌های اخیر نشان داده که مدرن و فوتسال بلد است. تبادل پاس بالا، زیر توپ نزدن و بازی با دروازه‌بان از ویژگی‌های فوتسال مدرن مراکش است. این دوره و در کنار بازیکنان سال ۲۰۱۶ بهترین‌های فوتسال ما بوده‌اند. 

او در پایان افزود: دو تیم دست به عصا بازی خواهند کرد و سعی می‌کنند که اول گل نخورند و روی اوت، کرنر یا خطا به گل خواهند رسید. نوع دفاع ما تغییر خواهد کرد، چیدمان و تعویض‌های ما نیز متفاوت خواهد بود. در این شش نیمه، با شش ترکیب متفاوت بازی کردیم. زمان بازی برای بازیکنان کلیدی ما بیشتر خواهد شد. تعویض‌های کمتر، کیفیت بازی را بالا خواهد برد و تاثیرگذاری بازیکن را نیز بالا می‌برد. در نتیجه اشتباهات بازیکنان هم کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.