کیفیت بازی استقلال بالا رفته اما تیم بالانس نیست/ رامین رضاییان طوری آفساید پر کرد که مشابهش را ندیدیم/ رهبری و ارتباط کلامی در خط دفاع استقلال وجود ندارد

خبرورزشی دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:12
اردلان آشتیانی می‌گوید به خاطر ندارد استقلال این اندازه حاشیه داشته باشد.

به گزارش خبرورزشی، استقلال در بازی مهم هفته پنجم لیگ برتر مقابل نساجی ناکام ماند و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2-2 دست پیدا نکرد.

اردلان آشتیانی در گفتگو با خبرورزشی ضمن اشاره به آسیب‌های حواشی استقلال به تیم، بر بالانس نبودن و مشکلات خط دفاعی استقلال تاکید کرد.

این گفتگو را می‌بینید و می‌خوانید:

استقلال دو مرتبه از نساجی عقب افتاد و توانست بازی را مساوی کند. باز هم یک پنالتی پر حرف و حدیث داشت بازی. مشکل استقلال کجاست؟ چرا نمی‌تواند نتیجه بگیرد؟ تیم فنی ضعیف است یا مسائل روانی است که اجازه نتیجه گرفتن به تیم نمی دهد؟

خیلی حاشیه در استقلال زیاد است. واقعا یادم نمی‌آید زمانی استقلال این اندازه حاشیه دور تیمش داشته باشد. روزی نیست مربی و مدیرعامل بر علیه هم مصاحبه یا کاری نکنند. این اتفاق بدی است و روی بازیکنان و همینطور تمرکز فکری مربی تاثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی مربی نمی‌داند هر لحظه قرار است چه اتفاقی برایش رخ دهد. ببازد برکنار می‌شود؟ ببرد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این‌ها تاثیر می‌گذارد.

اما صادقانه بگویم استقلال از نظر کیفیت فنی این فصل تغییر کرده و بهتر شده است. فصل گذشته توپ را که به دست می‌آوردند به سرعت به سمت بازی مستقیم می‌رفتند. هافبک‌ها از جریان بازی خارج می‌شدند و توپ مستقیم برای مهاجم راس یعنی بلانکو می‌رفت. اما در این فصل می‌بینیم استقلال وقتی مالک توپ می‌شود، به خوبی بازیکنانش از کانال‌های کناری اضافه می‌شوند. پاس‌های وینگ بک به وینگ بک دارند. رامین رضاییان و زکی پور برای هم پاس می‌فرستند. دیدیم روی گل دوم استقلال این اتفاق رخ داد. رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی این کار را انجام دادند و گل دوم شکل گرفت.

اما نکته این است که استقلال بالانس نیست و کیفیت دفاعی تیمش را از دست داده است. دفاع تیمی بله خیلی مهم است اما نفرات دفاعی هم بسیار مهم هستند. یک زمانی فندایک گران ترین بازیکن لیورپول شد چون کیفیت دفاعی و قدرت رهبری دارد. در استقلال این اتفاق رخ نمی دهد. دقیقه ۴۰ بازی روی خطای زبیر نیک نفس نساجی پنالتی گرفت. دقیقه ۳۵ در همان فضا و زمانی که سامان فلاح آنجا حضور داشت، زامهران توانست موقعیت ایجاد کند. تک به تک شد با حسینی و بعد از آن هم بار دیگر از آن فضا استفاده شد و نساجی پنالتی گرفت. این یعنی مدافعان استقلال موقعیت و فضای زیادی به حریف می دهند.

درست است، وقتی استقلال توپ می گیرد خیلی خوب کار می کند، در بحث انتقال مثبت خوب است اما در بحث انتقال منفی یعنی زمانی که توپ را از دست می دهند، کیفیت لازم را ندارند. به سرعت توپ را پس نمی‌گیرند و پرس نمی‌کنند. این باعث می شود تیم حریف به سادگی موقعیت ایجاد کند. گل دوم هم دیدید حامد پاکدل چطور گل زد. رامین رضاییان طوری آفساید پر کرده بود که مشابهش را اصلا ندیده بودم. شاید ارتباط کلامی و رهبری در دفاع استقلال وجود ندارد. یک زمان چلسی در ۳۸ سالگی تیاگو سیلوا را به خدمت گرفت و دلیل خریدش را که پرسیدند، لمپارد گفت فقط به خاطر قدرت رهبری و ارتباط کلامی، او می تواند خط دفاعی تیم را رهبری کند. وقتی یک بازیکن ده پانزده متر آفساید پر می‌کند نتیجه می‌گیریم ارتباط کلامی در دفاع وجود ندارد. رهبری انجام نمی‌شود. در کل استقلال در بحث انتقال منفی تکامل پیدا نکرده، باید بهتر عمل کنند. هافبک ها باید روی موج دوم پرس کمک کنند و اجازه موقعیت ایجاد کردن به حریف ندهند.

همچنین ببینید: ثمره بدنسازی سنگین اول فصل گاریدو را حالا می‌بینیم/ پرسپولیس هفته به هفته بهتر می‌شود/ آندرلپ‎‌های میلاد محمدی در نیم فضا موقعیت‌های زیادی برای پرسپولیس ساخت

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.