کمبود سردخانه و تجهیزات برای پوشش حادثه طبس نداریم

الف دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:32
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خبر کمبود لجستیک و سردخانه برای پوشش حادثه طبس صحت ندارد و در این زمینه از ظرفیت استان خراسان جنوبی و یزد در حال استفاده هستیم.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ۱۶ مصدوم این حادثه، ۶ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند درباره وضعیت تونل‌ها افزود: شب گذشته، کار جستجو روی کانال B به اتمام رسید که چهار پیکر از آن کشف شد. همچنین کانال C  دارای دو تونل است که کار تونل اول به پایان رسیده اما غلظت گاز هنوز در تونل دوم زیاد است که این مسئله کار جستجو و نجات را پیچیده‌تر کرده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در حال حاضر اکیپ‌های فنی و تخصصی معادن در حال تخلیه گازهای متان هستند تا عملیات جستجو در تونل بعدی نیز تکمیل شود.

ظفری گفت: متاسفانه تعدادی از کارگران هنوز در تونل دوم کانال C محبوس هستند که امیدواریم حالشان خوب باشد اما بر اساس شرایط به نظر می‌رسد احتمال افزایش شمار فوتی‌ها وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کمبود لجستیک و سردخانه برای نگهداری از اجساد وجود دارد؟ افزود: خیر این مسائل صحت ندارد و از ظرفیت خود استان خراسان جنوبی در حال استفاده هستیم. همچنین  استان همجوار یعنی استان یزد نیز در حال کمک رسانی به این حادثه هستند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.