گزارش ابولا از آخرین بازی مقدماتی جام جهانی فوتسال/ شکست عمدی فرانسه: کار بالا گرفت، شکایت لیبی و پاراگوئه!

ورزش سه دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:37
تبعات اتفاقاتی که در جریان بازی تیم ملی فوتسال ایران برابر فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۴ رخ داد همچنان ادامه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، جنجالی جدی در جام جهانی فوتسال به وجود آمده است. فرانسه در آخرین دیدار از مرحله گروهی روبروی ایران به میدان رفت و با نتیجه ۱-۴ شکست خورد تا به عنوان تیم دوم از این مرحله صعود کند و تیم ملی فوتسال ایران هم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد.

این قرعه به این معناست که حالا تیم ملی ایران باید در مرحله بعدی این مسابقات روبروی تیم ملی مراکش به میدان برود که موفق شده است برابر تیم قدرتمند پرتغال به پیروزی برسد و نشان داده که تیمی خطرناک است و فرانسه هم در سمت دیگر جدول روبروی تیم ملی تایلند به میدان خواهد رفت.

با این حال، بسیاری معتقد هستند که این شکست از پیش توسط تیم ملی فرانسه طراحی شده بود تا مجبور به رویارویی با مراکش نشوند و مسیر آسان‌تری را برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی در پیش داشته باشند. خصوصا که همه شاهد بودند که آنها در نیمه اول این بازی از قصد گلزنی نمی‌کردند و این موضوع حتی باعث ناراحتی تماشاگران حاضر روی سکوها شد که بازیکنان را هو کردند.

2085221

ایران در نیمه دوم توانست چهار گل متوالی را وارد دروازه حریف کند و در یکی از صحنه‌ها حتی مشخص بود که دروازه‌بان فرانسه کاملا به بازیکنان حریف اجازه داد که توپ را از کنار او وارد دروازه حریف کنند و حتی تلاشی برای مهار آن هم نکرد.

تیم ملی فرانسه موفق شود در مرحله یک هشتم این مسابقات برابر تیم ملی فوتسال تایلند به پیروزی برسد باید در مرحله بعدی مقابل یکی از دو تیم افغانستان یا پاراگوئه به میدان برود. بنابراین این مسیر حداقل از نظر تئوری بسیار آسان‌تر از سمت دیگر جدول است که برزیل در آن قرار دارد.

2085220

لیبی و پاراگوئه تا به حال نسبت به این اتفاق و دستکاری عامدانه در نتیجه به دست آمده در بازی ایران و فرانسه به فیفا شکایت کرده‌اند و مدعی شدند که این اتفاق باعث سرافکندگی این ورزش است و عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

بعضی از بازیکن تیم ملی پرتغال مانند اریک مندونسا هم با انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند و اعتراض کردند. او در صفحه‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:« مسئله غرور و افتخار است... با این وضع، به دنبال احترام هستیم.»

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.