مشکلات ریلی با تشکیل کارگروه حل نمی شود

الف دوشنبه 02 مهر 1403 - 15:13
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه اجاره لکوموتیو از کشورهای دیگر خبر داد و گفت: مشکلات صنعت ریلی با تشکیل کارگروه حل نمی شود.

به گزارش تسنیم ، جبارعلی ذاکری در نشست هم اندیشی با شرکت‌‌های حمل‌ونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو اظهار کرد:نشست دو روزه ای در یکی از شهرها برگزار می کنیم تا بتوانیم در موضوعات بخش ریلی را با حضور بخش خصوصی گام های رو به جلویی برداریم.

وی افزود: ما به عقب بر نمی‌گردیم و با همدلی غافله راه آهن را رو به جلو پیش می بریم.

وی تصریح کرد: با حفظ جایگاه حکمرانی در راه آهن و با همه ذی‌نفعان دست به دست می دهیم تا بتوانیم همزمان با رشد این صنعت در بخش مختلف، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهداف برسد.

وی تاکید کرد:در  راه آهن تمام دولتی الگوهایی در دوره مختلف تعریف شده که هیچکدام از آنها اجرایی نشده است. کاهش تصدی گری را پیش خواهیم برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست بخش خصوصی برای تشکیل کارگروه، گفت: ایجاد کارگروه و مشارکت بخش خصوصی در مباحث مشکلات را حل نمی کند.

ذاکری با تاکید بر این که باید با همفکری راهکارهایی برای رفع مشکلات بخش ریلی کشور اجرا شود، یادآور شد: در حال حاضر تعداد  لکوموتیوهای آماده به کار شبکه ریلی حدود 50 درصد است. به دنبال اجاره لکوموتیو از کشورهای دیگر هستیم.

وی ادامه داد: وقتی می خواهیم از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنیم باید مشابه فاینانس خارجی، فاینانس داخلی را در کشور فعال کنیم.

وی با بیان اینکه لکوموتیو را با 15 درصد ارزش آن از چین، روسیه، فرانسه و... وارد می کنیم، اظهار کرد: در خصوص تولید داخل تا زمانی‌که 100 درصد ارزش لکوموتیو را ندهیم، امکان دریافت آنرا نداریم. اینها مباحثی است که چرا نمی توانیم از ظرفیت تولید داخل برای تأمین لکوموتیو استفاده کنیم. باید بانکها و دولت را در این موضوع درگیر کنیم.امیدواریم با همکاری فعالان، این بخش را تسهیل کنیم.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.