نمایش فوتسال ایران زشت بود یا فرانسه؛ شریک جرم با استراتژی نادرست شمسایی!

تابناک دوشنبه 02 مهر 1403 - 15:41

نمایش فوتسال ایران زشت بود یا فرانسوی‌ها؛ شریک جرم با استراتژی نادرست شمسایی!

به گزارش تابناک ورزشی، جنجال و حواشی اتفاقات دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی به قدری زیاد شده که احتمالا هیچکدام از دو تیم پیش بینی چنین شرایطی نداشتند. 
در روز پایانی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال که به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است عصر دیروز از گروه F تیم‌های ملی ایران و فرانسه، در سومین و آخرین دیدار خود در این گروه برابر هم قرار گرفتند و در حالی که صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطعی کرده بودند، نمایشی دور از انتظار ارائه دادند. در واقع هر دو تیم علاقه‌ای به صدرنشینی در این گروه نداشتند تا در مرحله بعد به زعم خود مسیر ساده‌تری را دنبال کنند. نحوه بازی و عملکرد دو تیم باعث شد با هو شدن از سوی تماشاگران حاضر در سالن، مواجه شوند.
البته این وضعیت در نیمه اول بیشتر به چشم آمد و حتی اگر گزیده بازی در این نیمه را تماشا کنید، به وضوح مشخص است که بازیکنان دو تیم چه تفکری داشته اند. گرچه تیم ملی فوتسال در اواخر نیمه اول به گل نخست بازی دست یافت و در پایان با نتیجه 4-1 برنده شد، اما به نظر می رسد شاگردان شمسایی پس از گل نخست که با واکنش عجیب و شبهه برانگیز دروازه بان حریف به ثمر رسید، در نیمه دوم از آنچه در ذهن داشتند عقب نشینی کردند و با زدن سه گل دیگر پیروز میدان شدند. سایت فوتسال پلنت در بخشی از گزارش خود درخصوص این دیدار نوشت:«گل‌های نیمه دوم نمی‌تواند نمای کلی به جای مانده از این مسابقه را پاک کند. ما این انتظار را نداشتیم، ما برای ورزش خود لیاقت بیشتری قائلیم.»
در هر حال اتفاقات این دیدار با موج واکنش های منفی مواجه شد و میگل رودریکو مربی مطرح اسپانیایی تیم ملی تایلند که حالا حریف فرانسه در مرحله یک شانزدهم است، یکی از تندترین واکنش ها را داشت و در بخشی از حرف هایش گفت:«همه مسئولان فدراسیون‌های ایران و فرانسه و بازیکنان هر دو تیم که در زمین بودند، ورزش من را بی‌حرمت کردند. در طول عمرتان دیگر نباید پای‌تان را در سالن فوتسال بگذارید. شما نفرت انگیز هستید و احترام من را به عنوان همکار و ورزشکار از دست دادید.» البته این صحبت ها با شکایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران همراه شد.
در این بین رافائل رنو، سرمربی تیم ملی فوتسال فرانسه سعی کرده فرار رو به جلو داشته باشد و گفته: «ایران تیم چهارم دنیاست و می‌توانست بازی معمولی خودش را ارائه کند. تیم حریف نمی‌خواست بازی کند و این مسئله بود که ما را اذیت کرد! می‌خواستیم منتظر (حمله) آنها بمانیم تا ضدحمله بزنیم، اما انتظار چنین نگرشی را از ایران نداشتیم!» از سویی وحید شمسایی هم به دفاع از خود و تیمش پرداخته و سعی کرده اتهامات را دور کند:«دوست نداشتیم خودمان را به آب و آتش بزنیم. آن‌ها باید ما را می‌بردند. چند بازیکن ما آنفولانزا گرفته بودند و شرایط خوبی نداشتند و به استراحت پرداختند. دو بازیکن محروم و یک بازیکن مصدوم داشتیم. خودم هم حال خوبی نداشتم. باید یقه کسی که دنبال این کار بوده را بگیرند. ما که بازی را بردیم و اگر مساوی هم می‌کردیم، به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم.»
با تمام این اوصاف مروری بر اتفافات عجیب نیمه نخست دیدار ایران و فرانسه، موید آن است که هر دو سمت ماجرا تصمیم و عملکرد نادرستی داشته اند، هرچند در این بین ایران بازی را برده و می تواند با استفاده از آن، توپ را به زمین فرانسوی ها بیندازد. اما واقعیت را نمی توان نادیده گرفت و برای بررسی بهتر وضعیت تیم ملی ایران که طبیعتا برایمان مهم تر و ارزشمند است، باید نگاهی هم به اتفاقات دیدار قبلی تیم ملی برابر گواتمالا بیندازیم. جایی که شاهد اصرار عجیب سنگ‌سفیدی و حسین طیبی دو ستاره تیم ملی برای گرفتن کارت و محرومیت از دیدار برابر فرانسه، بودیم. پس از آن هم خبر ابتدای چند ملی پوش و البته سرمربی تیم به آنفلوآنزا و درادامه مصدومیت سعید احمدعباسی! مجموعه این وقایع و آنچه در زمین شاهد بودیم، موید آن است که وحید شمسایی استراتژی نادرستی برای بازی با فرانسه داشته و حالا هم او و بازیکنانش شریک جرم فرانسوی هایی محسوب می شوند که به طور واضح تر و زشت تری، به نفس ورزش و جایگاه تورنمنت معتبری چون جام جهانی خدشه وارد کردند.
وضعیتی که در حال حاضر به وجود آمده، یادآور اظهارنظر جنجالی و خبرساز خداداد عزیزی در ویژه برنامه جام ملت های فوتبال آسیا 2023 است. خداداد که به عنوان کارشناس ثابت در این برنامه حضور داشت، پیش از بازی تیم ملی مقابل امارات گفت:«بهتر است از امارات شکست بخوریم تا به سمتی از جدول که عربستان و استرالیا هستند برویم و با ژاپن و کره جنوبی روبرو نشویم.» گرچه قلعه نویی و شاگردانش به این توصیه عمل نکردند و با برتری مقابل امارات به سمتی از جدول رفتند که ژاپن بود و در یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر تیم ملی موفق شدند سامورایی ها را هم شکست دهند و به نیمه نهایی صعود کنند.
گفتنی است از ساعت ۱۶پنجشنبه پنجم مهر تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال به مصاف مراکش می رود و جمعه هم فرانسه با تایلند دیدار می کند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.