تمام مدارس سنگی کشور به مدارس استاندارد تبدیل می‌شود

صدا و سیما دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:01

تمام مدارس سنگی کشور به مدارس استاندارد تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین دهقان در آیین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان گفت: با وجود شبکه‌های اجتماعی، تکنولوژی‌های جدید و فضای مجازی اگر نتوانیم نظام آموزشی را نسبت به این فضای جدید آشنا و آگاه کنیم، فضای مجازی و دسترسی همه دانش آموزان به این فضا می‌تواند نظام آموزش کشور را مختل کند بنابراین باید فضایی ایجاد کنیم تا قادر به انتخاب درست باشند و بتوانند آینده متفاوتی ترسیم کنند.


وی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای ریاست بنیاد یادآور شد: رهبری در حکم بنده توجه ویژه‌ای به محرومیت زدایی، عمران و آبادانی و پیشرفت و جوانان داشتند که بر همین اساس ما نیز ۴ محور اصلی را در دستور کار خود قرار داده ایم از جمله آموزش که تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار و مناطق دورافتاده در آمار ورودی‌های کنکور و حضور در رشته‌های دانشگاهی افزایش پیدا کنند. در این روند سعی می‌کنیم به جای مهاجرت شاهد برگشت افراد به زیست بوم زندگی خودشان باشیم و تلاش می‌کنیم در عدالت آموزشی دسترسی‌ها را برای مناطق محروم بیشتر کنیم. 


دهقان افزود: سیاست ما این است که تمام مدارس سنگی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه تا دو سال آینده به مدرسه مجهز استاندارد تبدیل کنیم که ایران تنها تهران معنا نشود و تمام تجهیزات و امکانات در سطح کشور به صورت عادلانه توزیع شود.


همچینین رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور در این مراسم سه مرکز آموزشی بنیاد مستضعفان در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و خراسان رضوی را به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.


آیت الله محمدی گلپایگانی ضمن تشکر از نام گذاری مدرسه‌ای در مناطق محروم با نام شهید آیت الله رئیسی گفت: نام گذاری این خادم واقعی مردم بسیار کار پسندیده‌ای است چرا که او همواره با فرمان رهبر در خدمت محرومان بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به دختران دانش آموز گفت: نگاه غرب، به زنان ابزاریست، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، زنان با رعایت حجاب به بالاترین مقام‌های علمی، به‌ویژه در رشته‌های پزشکی رسیده‌اند و نام و شهرت آنها جهانیست. 
آیت الله گلپایگانی همچنین آمریکا را دشمن شماره یک ایران خواند و با محکومیت واکنش دوگانه غرب به حقوق بشرگفت: فریاد مدعیان حقوق بشر در برابر اعدام قاتل عجمیان بلند شد، اما امروز دربرابر کشتار کودکان غزه سکوت کرده اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.