سامانه هدا مهم‏ترین ابرپروژه زیرساخت دولت الکترونیک کشور است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:03
معاون وزیرکشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با بهره برداری از سامانه هدا، به عنوان ابر پروژه احراز هویت اشخاص، از این پس احراز هویت اشخاص بصورت الکترونیک و توسط سازمان ثبت احوال صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در این باره گفت: موضوع احراز هویت افراد در دستگاههای اجرایی و شرکت‌های دولتی و شرکت‌های اینترنتی یکی از اصلی ترین موضوعات در ارائه خدمات به اشخاص و پیشبرد اهداف دولت الکترونیک محسوب می‌شود تا با کمترین ضریب خطا، نسبت به صحت سنجی اطلاعات اشخاص و ارائه خدمات به آنان اقدام نمود.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع احراز هویت در این راستا ابر پروژه سامانه هدا را به عنوان مرجع احراز هویت الکترونیک اشخاص در دستور کار خود قرار داد تا بر اساس داده‌های دقیق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور، به صورت مستقیم و عدم نیاز به اخذ کپی مدارک هویتی، نسبت به احراز هویت الکترونیک اشخاص به صورت ۲۴ ساعته و در کمترین زمان اقدام کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه سامانه هدا از چند حیث اهمیت بسیاری دارد، گفت: حفظ امنیت اطلاعات و عدم افشای اطلاعات هویتی اشخاص بر اساس پروتکل های حفاظتی و سلسله مراتب، احراز هویت متقن و دقیق بر اساس داده های ثبت احوال، برخی از ویژگی‌های منحصر بفرد این سامانه است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، وی تأکید کرد: تمامی دستگاههای اجرایی و شرکت‌های دولتی و همچنین پایانه‌های اینترنتی باید از این پس برای احراز هویت نسبت به اتصال به این سامانه اقدام و از اخذ کپی مدارک هویتی اشخاص جدا خودداری کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.