بخشی از حقوق معدنی را به زیرساخت‌های این بخش اختصاص دهید

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:50
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا بخشی از حقوق دولتی اخذ شده در بخش معدن را به زیرساخت‌های این بخش اختصاص دهند تا معدنکاران با دلگرمی بیشتری در جهت توسعه کشور، به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، صمد حسن‌زاده در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۴) ضمن تاکید بر اینکه توسعه بخش معدن با توجه به ظرفیت‌های موجود، به تنهایی می‌تواند رشد هشت درصدی برنامه هفتم توسعه را محقق کند، اظهار کرد: معدن یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ برای توسعه کشور است که می‌تواند سبب تولید ثروت و اشتغال شود.  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: معدن یکی از بخش‌هایی است که به تحقق رشد هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه کمک می‌کند و معتقد هستم، چنانچه برنامه‌ریزی اساسی و علمی جهت توسعه و شناسایی معادن در این حوزه وجود داشته باشد، تحقق برنامه توسعه هفتم برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد، فقط از بخش معدن، میسر و شدنی است.

وی ضمن اشاره به حادثه انفجار معدن طبس، گفت: حادثه دردناک معدن طبس، سبب جان باختن تعدادی از بهترین عزیزان ما شد که در سخت‌ترین شرایط کار می‌کردند؛ این ضایعه را به خانواده درگذشتگان، جامعه معدن و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

امنیت سرمایه‌گذاران بایستی تضمین شود

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تامین امنیت سرمایه‌گذاران معادن یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ طبق قانون، ۱۲ درصد عوارضی که از بابت هزینه برداشت، از فعالان اقتصادی دریافت می‌شود، باید برای توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های معدنی در استان‌ها اختصاص داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تاکنون اما این درصد به استان‌ها و صنایع فعال در بخش معدن اختصاص پیدا نکرده است؛ بنابراین از مسئولان و به‌ خصوص وزارت صمت درخواست داریم که با اختصاص این درصد به توسعه زیرساخت‌های معادن، زمینه دلگرمی بیشتر معدنکاران را جهت ادامه فعالیت فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.