پایان دوران مشیری: سهام اورتون فروخته شد

ورزش سه دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:59
فرهاد مشیری، مالک باشگاه اورتون، با فروش سهام این باشگاه انگلیسی به گروه فریدکین موافقت کرد‌.

به گزارش "ورزش سه"، گروه فریدکین (TFG) برای خرید سهام باشگاه اورتون، مشروط به تایید مقررات، با فرهاد مشیری به توافق نهایی رسید.

بر اساس گزارش اتلتیک، گروه فریدکین 94 درصد از سهام فرهاد مشیری، مالک اورتون، را خریداری خواهد کرد.

بیانیه مشترک هلدینگ بلو هیوِن ​​مشیری و گروه فریدکین تایید کرد که دو طرف روی شرایط فروش سهام این باشگاه لیگ برتری به توافق رسیده‌اند.

2085284

در این بیانیه آمده است:"این معامله منوط به تایید مقررات از جمله لیگ برتر، اتحادیه فوتبال و سازمان رفتار مالی است."

یکی از سخنگویان گروه فریدکین درباره این معامله گفت:"ما خوشحالیم که به توافق رسیدیم تا حافظ این باشگاه فوتبال باشیم. ما روی تضمین تاییدیه‌های لازم برای تکمیل معامله متمرکز هستیم. مشتاقانه منتظر ایجاد ثبات در باشگاه، و به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود برای آینده آن، از جمله تکمیل ورزشگاه جدید اورتون هستیم."

مشیری از 12 ماه قبل سعی داشت سهام باشگاه را بفروشد که با چالش‌های بزرگی مواجه شد. در آن زمان، بدهی خارجی اورتون به حدود 798 میلیون دلار افزایش یافته بود چون آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای تأمین مالی هزینه‌های جاری و پروژه جدید استادیوم خود بودند.

266 میلیون دلار از این بدهی‌ اورتون به دن فریدکین، مالک باشگاه ایتالیایی آ‌اس رم بود. فریدکین در ماه جولای هم به خرید سهام این باشگاه علاقه نشان داده بود اما این گفتگو برای مدتی ادامه نیافت و اخیرا از سر گرفته شد.

2085285

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.