خدشه به ابهت فوتبال ایران؛ دربی ۱۰۴ با ۸ هزار هوادار، بدون زنان

تابناک دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:46

خدشه به ابهت فوتبال ایران؛ دربی ۱۰۴ با ۸ هزار هوادار، بدون زنان

به گزارش تابناک ورزشی، همانطور که پیش بینی می شد مشکل زیرساخت، کمبود ورزشگاه استاندارد و آماده نبودن تعدادی از آنها، گریبان مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران را هم گرفت.
در شرایطی که سالهاست از دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس، به عنوان ویترین فوتبال باشگاهی ایران یاد می شود، امسال و حداقل در بازی رفت دو تیم در لیگ برتر بیت و چهارم، نشانی از ابهت همیشگی نخواهد بود. گرچه در چند سال اخیر در مواردی چون شیوع ویروس کرونا و بازسازی و ترمیم ورزشگاه آزادی، شاهد کاهش و حتی عدم حضور تماشاگر در دربی پایتخت بودیم اما این بار اوضاع متفاوت است.
استادیوم آزادی فعلا از چرخه میزبانی مسابقات خارج شده و حتی اوضاع مثل دربی 100 پایتخت هم نیست که بازی در این ورزشگاه با حضور تعداد کمتر از ظرفیت برگزار شود. منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در اواخر فروردين ۱۴۰۲ اعلام کرد که تنها 15 هزار نفر می‌توانند در دربی شماره 100 تهران حضور داشته باشند.
اما در حال حاضر وضعیت اصلا باب میل میلیون ها هوادار دو تیم بزرگ فوتبال ایران نیست. دیداری که طبق اسناد و گزارش های قدیمی، حتی 120 هزار هوادار را هم به ورزشگاه کشانده، در دربی 104 قرار است تنها با حضور 8 هزار هوادار در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار شود و نکته دیگر اینکه در این میان بانوان مجوزی برای حضور در ورزشگاه ندارند. صدوچهارمین تقابل تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس قرار است طبق برنامه از ساعت 19 روز چهارشنبه چهارم مهرماه آغاز شود و در فاصله دو روز تا برگزاری این دیدار که هواداران ماه ها برای تماشای آن انتظار می کشند، مقامات استان مرکزی تشکیل جلسه دادند. امروز نشست مقامات استان برای هماهنگی دربی پیش رو تهران برگزار شد که یکی از تصمیمات مهم آن، درباره حضور زنان در ورزشگاه بود. محمدرضا غفاری، رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در این باره گفت:«ظرفیت و جایگاه ورزشگاه اجازه نمی‌دهد که دسترسی لازم در اختیار بانوان قرار بگیرد. به‌خاطر عدم وجود ظرفیت لازم در ورزشگاه امام خمینی (ره)، استقبال مردم از دربی و اینکه زیرساخت‌ها درست نیست، این مسابقه در غیاب بانوان برگزار می‌شود.»
این درحالی است که هواداران زن استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته موفق شدند در اتفاقی تاریخی، در هر دو بازی رفت و برگشت، مجوز حضور در ورزشگاه آزادی تهران را به‌دست آوردند و تجربه ای شیرین از این حیث داشته باشند.
در هر حال و در غیاب تماشاگران خانم در دربی ۱۰۴ تهران، مصوب شده که مجموعا هشت هزار بلیت فروخته شود که سهم هرکدام از تیم های استقلال و پرسپولیس، چهار هزار بلیت خواهد بود!

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.