افزایش شمار شهدا و زخمی‌های لبنان به ۱۰۰۰ نفر

صدا و سیما دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:12

افزایش شمار شهدای لبنان به ۱۰۰ نفر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از کانال خبری سما شمار شهدای حملات شدید هوایی اسرائیل به جنوب لبنان به ۲۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۸۰۰ نفر افزایش یافت.

 

بمباران شدید جنوب لبنان 
پایگاه خبری الرساله ویدئویی از بمباران شدید جنوب لبنان منتشر کرد.


 


ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان 
پایگاه خبری عین المقاومة تصاویری از شهرک زبقین در جنوب لبنان پس از حملات رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

 

 

 

 

حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عنقون لبنان
خبرگزاری یونیوز تصاویری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرک عنقون در جنوب لبنان منتشر کرد.

 

حمله رژیم صهیونیستی به شهرک الغازیه لبنان
خبرگزاری یونیوز تصاویری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرک الغازیه در جنوب لبنان منتشر کرد.

 

 

افزایش شهدای حمله به لبنان به یکصد نفر

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان، ۱۰۰ نفر شهید و بیش از ۴۰۰ نفر مجروح شدند.

 

حمله هوایی به روستا‌های جنوبی و بقاع و خانه‌های مسکونی

 

حزب الله از بمباران شماری از مواضع اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از بیروت گزارش داد پس از آنکه اسرائیل از هدف قرار دادن بیش از ۳۰۰ مرکز متعلق به جنبش اسلامگرای حامی ایران در لبنان خبر داد، حزب الله روز دوشنبه اعلام کرد سه مورد از مواضع اسرائیل را در شمال سرزمین‌های اشغالی بمباران کرده است.
حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی که مناطق جنوبی و بقاع را هدف قرار داد، مبارزان حزب‌الله دو مورد از مواضع نظامی اسرائیل و همچنین مجتمع‌های صنایع نظامی رافائل را بمباران کردند.»

 

تعطیلی مدارس لبنان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در مناطق مورد هدف اسرائیل
خبرگزاری فرانسه گزارش داد عباس حلبی، وزیر آموزش لبنان از تعطیلی مدارس در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در مناطق مورد هدف حملات اسرائیل، در جنوب و شرق این کشور و نیز در حومه جنوبی بیروت، پایگاه حزب الله، خبر داد.
وزیر آموزش لبنان در بیانیه‌ای دستور «تعطیلی مدارس دولتی و خصوصی» را در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب و شرق این کشور صادر کرد که هدف حملات شدید اسرائیل قرار گرفته است. مدارس در حومه جنوبی بیروت نیز که روز جمعه هدف حمله‌ای مرگبار قرار گرفت، به علت «وضعیت نظامی و امنیتی» در این دو روز تعطیل خواهند بود.

 

۳۵۰ شهید و مجروح در حملات نظامیان صهیونیست به جنوب لبنان
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در دو موج حمله‌ی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دستکم ۵۰ شهروند لبنانی شهید و ۳۰۰ نفر مجروح شدند. 
به خبرگزاری صدا و سیما از جنوب لبنان، وزارت بهداشت لبنان تاکید کرد این آمار اولیه است و هر لحظه بر شمار شهدا و مجروحان اضافه می‌شود.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دستکم با ۲۰۰ موشک به جنوب و شرق لبنان حمله کردند.
این حملات از جنوب غربی لبنان آغاز و پس از اصابت موشک‌های نظامیان صهیونیست به جنوب شرقی لبنان، حملات به شرق لبنان شدت گرفت.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حوالی ساعت ۶:۴۰ به وقت محلی (۷:۱۰ به وقت ایران) در موج اول از حملات به لبنان در چندین نوبت و با ده‌ها موشک سنگرشکن بیش از سی منطقه را هدف قرار دادند و موج دوم حملات هم از حدود ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه به وقت محلی آغاز و حدود ۲۰ دقیقه ادامه داشت وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در دو موج حمله‌ی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دستکم ۵۰ شهروند لبنانی شهید و ۳۰۰ نفر مجروح شدند.
وزارت بهداشت لبنان تاکید کرد این آمار اولیه است و هر لحظه بر شمار شهدا و مجروحان اضافه می‌شود.

بمباران بیمارستانی در شهرک صور لبنان
خبرگزاری سند از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان ایتالیایی در شهرک صور در جنوب لبنان خبر داد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.