وزارت راه و شهرسازی 200 هزار مسکن برای ایثارگران می‌سازد+ جزئیات

اقتصادنیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:17
اقتصادنیوز: امروز (دوشنبه، دوم مهرماه) آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین مسکن ایثارگران با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شوند، ادامه‌داد: از این میان مسکن حدود ۸۰ هزار نفر در سال‌های گذشته تامین شده است، اما ۱۲۰ هزار نفر مغفول مانده‌‎اند که ۲۰ هزار نفر از آنان مستاجر هستند.

وی در این نشست که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای این تفاهم‌نامه، تاکید کرد: توجه ویژه به مسکن ایثارگران از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی اینجانب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها است.

صادق با بیان اینکه تامین مسکن ایثارگران از تعهدات بر زمین مانده‌ای است که سال‌ها پیش در اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید به آن پاسخ داده می ‎شد؛، ادامه داد: البته یکی از دلایل عقب ماندگی در اجرای این امر، عدم پیگیری و مطالبه گری از سوی بنیاد شهید بوده است، اما در دولت چهاردهم، آقای اوحدی در حاشیه همه جلسات هیات دولت پیگیر این موضوع بودند که در نهایت منجر به این تفاهم‌نامه شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما مدیون جانبازان و ایثارگران هستیم، خطاب به مدیران کل استانی گفت: مطمئن باشید اگر مشکل مسکن این عزیزان را رفع کنید، به کل کارهای شما برکت داده می‌شود. تفاهم‌نامه مذکور به گونه‌ای تنظیم شده است که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد و چنانچه در اجرا با مشکلی روبه‌رو شود آن را برطرف خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست به منظور تسریع در اجرای این تفاهم‌‎نامه، اراضی تحت مالکیت خود را جهت تغییر کاربری به وزارت راه و شهرسازی معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران بی هیچ منتی در اولویت کار این وزارتخانه است، ادامه‌داد: خوشحالم که پس از گذشت نزدیک به دو دهه، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی می‌شود و عقب ماندگی در اجرای این تکلیف قانونی، جبران خواهد شد.

مهمترین تفاهم‌نامه تاریخ بنیاد شهید

در ادامه این نشست «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن متبرک دانستن امضا تفاهم‌نامه مذکور در هفته دفاع مقدس، گفت: عقبه عقد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی میان این دو مجموعه به دوران وزارت مهندس «اسلامی» باز می‌گردد. امروز برای دومین بار تلاش شد با آسیب‌شناسی روند گذشته به تفاهم‌نامه‌ای دست یابیم که اجرای آن در گرو تلاش مدیران راه و شهرسازی استان‌ها است تا شاهد اتفاقات خوبی در یک بازه زمانی ۲ ساله باشیم.

وی از تدبیر هوشمندانه و نگاه کارشناسانه وزیر راه و شهرسازی در تدوین این تفاهم‌نامه تقدیر کرد و افزود: روز چهارشنبه این تفاهم‌نامه به عنوان یک اقدام بی سابقه در جلسه‌ای به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: زیبنده نیست که با گذشت ۴۴ سال از دوران دفاع مقدس، هنوز مشکل مسکن افرادی که آسایششان را برای نظام هزینه کردند، رفع نشده است. امروز برای رفاه حال اشخاصی تلاش می‌کنیم که سال‌های نه چندان دور برای رفاه، آسایش و امنیت امروز ما پای در عرصه‌های نبرد گذاشتند و این کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای آنان انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید پس از امضای این تفاهم نامه با همراهی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع قدس در این وزارتخانه حضور یافت.

او در خلال سخنان خود در این مراسم، به تفاهم‌‎نامه مذکور اشاره کرد و آن را «مهم‌ترین تفاهم نامه» در تاریخ بنیاد شهید خواند.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه در ۲۱ ماده و هشت تبصره امروز به امضا طرفین رسید و همه تصمیم‌نامه‌ها و تفاهمات ابلاغی سابق، بلا اثر اعلام شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.