حکم 36 میلیاردی سپاهان علیه فدراسیون فوتبال!

نامه نیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 19:04
باشگاه سپاهان در پرونده شکایت از فدراسیون فوتبال به دادگاه حکمیت ورزش پیروز شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سال گذشته باشگاه سپاهان را به دلیل عدم رعایت سقف قرارداد با 40 میلیارد تومان جریمه و کسر 4 امتیاز مواجه کرد که پس از مدت‌ها و دخالت کمیته استیناف، امتیازهای کسر شده برگشت، ولی مبلغ جریمه به اصفهانی‌ها عودت نشد تا آنها شکایت خود را به CAS ببرند.

باشگاه سپاهان که تا زمان عدم پرداخت 40 میلیارد تومان اجازه استفاده از برخی ستاره‌های خود را در فصل گذشته نداشت، مجبور شد این مبلغ سنگین را به فدراسیون فوتبال بدهد، ولی حالا باید بخش عظیمی از آن به حساب اصفهانی‌ها برگردد.

محکومیت سنگین مالی باشگاه سپاهان موجب شد تا آنها پس از عدم کسب نتیجه در مراجع داخلی، شکایت خود را به دادگاه جهانی حکمیت ورزش ببرند و علیه فدراسیون فوتبال حکم بگیرند.

چند روز قبل دادگاه حکمیت ورزش در این پرونده رای خود را صادر کرد که در آن، فدراسیون فوتبال محکوم شد و باید 33 میلیارد تومان هم به باشگاه سپاهان عودت کند و 7 میلیارد تومان برای آنها باقی مانده است.

از سوی دیگر باشگاه سپاهان مبلغ 8 هزار فرانک سوئیس برای این پرونده پول وکیل پرداخت کرده که فدراسیون فوتبال باید آن را هم به اصفهانی‌ها پس بدهد.

همچنین باشگاه سپاهان 43 هزار فرانک سوئیس هم برای رسیدگی به این پرونده به حساب دادگاه حکمیت ورزش واریز کرده بود که فدراسیون فوتبال باید 80 درصد از این مبلغ را به طلایی پوشان برگرداند!

باشگاه سپاهان با این پیگیری در CAS به‌نوعی نشان داد که شاید بحث سقف بودجه در ایران هم آنطور که باید به درستی اجرا نشده و می‌توان با پیگیری جدی، مبالغ دریافتی فدراسیون فوتبال در این پرونده‌ها را پس گرفت.

اکنون اگر مبلغ هر فرانک سوئیس را حدود 70 هزار تومان در نظر بگیریم، فدراسیون فوتبال علاوه بر عودت 33 میلیارد تومان، باید حدود 3 میلیارد تومان هم بابت مبلغ وکیل و هزینه دادرسی، به باشگاه سپاهان برگرداند که جمعاً به بیش از 36 میلیارد تومان می‌رسد.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.