مسجد صورتی رنگ فیلیپین + تصاویر

همشهری آنلاین دوشنبه 02 مهر 1403 - 19:09
قاره آسیا دارای بیشترین مساجد در دنیا بوده و این مساجد از لحاظ معماری و رنگ بسیار متنوع هستند و بسیاری از آن‌ها علاوه بر نقش مذهبی خود، به عنوان جاذبه‌های خیره‌کننده نیز برای گردشگران به حساب می‌آیند.

به گزارش همشهری آنلاین، مساجد علاوه‌ بر تنوع در شیوه معماری، در رنگ‌های مختلف و متفاوتی نیز وجود دارند که این مسئله زیبایی و جاذبه آن‌ها را چندین برابر می‌کند. مسجد «دیماکوم»، مسجدی در داتو آمپوپان سعودی، استان ماگوئیندانائو فیلیپین است که جاذبه رنگ به خوبی در آن مشاهده می‌شود.

این مسجد زیبا که معروف به «مسجد صورتی» است، برای نشان دادن عشق و صلح به رنگ صورتی رنگ شده است. «مسجد صورتی» توسط کارگران مسیحی ساخته شده و نماد وحدت و برادری در بین ادیان است.

در شهر داتو مردم با ادیان مختلف از جمله مسلمان و مسیحی در کنار هم زندگی می‌کنند و یکی از دلایل مهم ساخت این مسجد، ایجاد صلح و برادری در بین مردم با ادیان مختلف بود، به همین علت در ساخت آن از مسیحیان نیز کمک گرفته شد.

بودجه ساخت این مسجد توسط شهردار شهر داتو در استان ماگوئیندانائو، سامسودین دیماکوم تامین شد و زمینی که در آن مسجد ساخته شد، از دارایی‌های خانواده شهردار بود.
نکته جالب در خصوص شهری که این مسجد در آن قرار دارد، این است که سایر سازه‌های اطراف این مسجد مانند سالن شهرداری نیز به رنگ صورتی است و این مسئله نشان‌دهنده علاقه شهردار آن به این رنگ نیز هست، رنگ صورتی این مکان را پر جنب و جوش‌تر و جذاب‌تر کرده است.

هر سال در اعیاد مختلف و باشکوه مسلمانان، در محوطه بیرونی این مسجد نماز جماعت این اعیاد برگزار می‌شود که این خود نشان‌دهنده احترام و علاقه مردم به این مسجد شگفت‌انگیز است. همچنین مسلمانان و نیز کودکان در ماه رمضان با پوشیدن لباس صورتی نمادی از هماهنگی را در این مسجد به نمایش می‌گذارند.

مسجد صورتی رنگ فیلیپین + تصاویر

مسجد صورتی رنگ فیلیپین + تصاویر

مسجد صورتی رنگ فیلیپین + تصاویر

بیشتر بخوانید:

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.