سقوط پول اسرائیل همزمان با سقوط موشک‌های حزب‌الله

مشرق نیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:09
یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، شرایط شکننده امنیتی در اسرائیل باعث شد تا شیکل در مقابل دلار آمریکا سقوط دیگری را تجربه کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کالکالیست در گزارشی در این رابطه با اشاره به موشک باران شمال (فلسطین اشغالی) اشغالی توسط حزب الله اعلام کرد، همزمان با این اوضاع دلار 1 درصد دیگر در مقابل شیکل افزایش را تجربه کرد تا به مرز 3.80 شیکل برسد.

به نوشته کالکالیست، این سقوط بعد از تایید شکست عملیات ترور علی کرکی در ضاحیه جنوبی بیروت، سقوط خود را تکمیل کرد در حالی که پیش از این در حدود قیمتی 3.76 شیکل برای هر دلار قرار داشت.

این روزنامه اقتصادی در گزارشی که دیروز منتشر کرد هم خبر از فرار سرمایه‌ها از اسرائیل سخن گفته بود.

براساس این گزارش اسرائیل شاهد جهش بسیار شدید و ناامید کننده تورم است به نحوی که از 2.5 درصد به 3.6 درصد رسید، در حالی که نبود هیچ روزنه امیدی در مورد مشخص شدن زمان پایان جنگ باعث شد تا سیاستگذاری‌های مالی در اسرائیل نیز دچار تزلزل شدیدی بشود.

در بخشی از این گزارش آمده است، فرار سرمایه‌ها به یکی از معضلات اسرائیل تبدیل شده است و حتی بالا بردن نرخ بهره هم نتوانسته است این موج از فرار را متوقف کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.