یوسفی: می‌خواهم در جام جهانی بازی کنم | به خاطر سپاهان روسیه نرفتم

همشهری آنلاین دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:30
آریا یوسفی در آستانه بازی سپاهان و تراکتور از انگیزه‌های زردپوشان و شانس آنها برای قهرمانی می‌گوید.

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | سپاهان بعد از شکست مقابل الوحدات اردن در لیگ قهرمانان آسیا، در بازی با ذوب‌آهن هم به برد نرسید تا ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی این تیم با انتقاد هواداران روبه‌رو شود. این در حالی است که شاگردان این مربی در بازی بعدی باید مقابل تراکتور قرار بگیرند و نتیجه‌نگرفتن در این بازی می‌تواند فشارها را روی مورایس بیشتر کند. با این حال، آریا یوسفی هافبک ملی‌پوش سپاهان معتقد است که شرایط این تیم خوب است و آنها می‌خواهند در لیگ امسال به قهرمانی برسند. او در گفت‌وگو با همشهری درباره سپاهان و شرایط در تیم ملی صحبت می‌کند.

  • از دربی اصفهان شروع کنیم که در دقایق پایانی برد را از دست دادید.

ما بازی خوبی انجام دادیم و چند موقعیت خیلی خوب هم داشتیم که متأسفانه به هدر رفت. خودم غیر از گلی که زدم، یک موقعیت دیگر داشتم. بقیه بازیکنان هم موقعیت داشتند. در چند صحنه دیگر هم روی دروازه حریف ایجاد موقعیت کردیم ولی متأسفانه بدشانس بودیم. فرصت‌های ما بیشتر و خطرناک‌تر از تیم حریف بود ولی شانس با ما یار نبود.

  • در 5بازی 13امتیاز گرفتید، فکر می‌کردید شروع خوبی در لیگ داشته باشید؟

از سپاهان چیزی جز این انتظار نمی‌رود. سپاهان یکی از قدرت‌های فوتبال ایران است و همه توقع دارند که تیم ما در هر بازی برنده از زمین خارج شود.

  • در بازی با ذوب‌آهن نخستین گل این فصل خودت را به ثمر رساندی. فکر می‌کنی تا پایان فصل چند گل بزنی؟

من پاس‌گل‌دادن را بیشتر از گل‌زدن دوست دارم و می‌خواهم در هر بازی برای تیمم بازیکن مؤثری باشم. اگر هم گل بزنم قطعا به تیم کمک کرده‌ام و تمرکز من زیاد روی منافع فردی نیست. همیشه دوست دارم سپاهان نتیجه بگیرد و این به سود همه بازیکنان است.

  • بعد از چند باخت پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا، به الوحدات اردن هم باختید. واقعا فکر می‌کردی در این بازی شکست بخورید؟

خودمان هم فکر نمی‌کردیم در این بازی ببازیم ولی متأسفانه شکست خوردیم. آنها 5بازیکن را در دفاع نگه داشته ‌و بیشتر روی ضدحملات تمرکز کرده بودند. الوحدات عمق را بسته بود و از کناره‌ها هم خط را بسته بود و متأسفانه کارمان سخت شد.

  • حتما می‌دانی که چند باخت پیاپی در آسیا با خشم و ناراحتی هواداران سپاهان روبه‌رو شده است؟

آنها حق دارند ناراحت باشند، چون سپاهان در آسیا تیمی مطرح و پرقدرت است و همه توقع برد از ما دارند. قطعا این باخت را جبران خواهیم کرد. ما به انگیزه خوشحال‌کردن هواداران در زمین هستیم و حمایت آنها همیشه مشوق ما بوده است.

  • هواداران سپاهان انتظاری جز قهرمانی در لیگ برتر از شما ندارند. این موضوع با توجه به اینکه چندسال از قهرمانی سپاهان در لیگ برتر می‌گذرد، روی تیم شما فشار ایجاد نمی‌کند؟

بازیکنانی که در سپاهان هستند و آنهایی که جدید می‌آیند، همه می‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند. اینجا سپاهان است و بازیکن همیشه باید خودش را با شرایط وفق بدهد. سپاهان تیمی است که همه از آن توقع قهرمانی دارند و ما هم برای قهرمانی در لیگ می‌جنگیم و هدفی جز این نداریم.

  • فکر می‌کنی با وجود پرسپولیس، استقلال و تراکتور، چند درصد برای قهرمانی شانس داشته باشید؟

هنوز شروع لیگ است و هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. در این سال‌ها همیشه قهرمان در هفته آخر مشخص شده است و چند تیم هم دنبال قهرمانی هستند. ولی ما در سپاهان فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم و هواداران نیز همین را می‌خواهند.

  • قبول داری بازی‌نکردن در ورزشگاه نقش‌جهان ممکن است به تیم شما ضربه بزند؟

قطعا می‌تواند در روند تیمی ما تأثیر داشته باشد. وقتی در ورزشگاه نقش‌جهان بازی می‌کنیم، جو استادیوم طوری است که می‌توانیم در همان 10-20دقیقه اول به حریفان فشار وارد کنیم و گل بزنیم. دوری از این ورزشگاه برای ما سخت است و امیدوارم خیلی زود این استادیوم آماده شود.

  • قبل از شروع فصل خبرهایی در مورد جدایی تو از سپاهان و حضورت در لیگ روسیه مطرح شد. آیا پیشنهاد رسمی داشتی؟

بله، من از لیگ روسیه و پرتغال پیشنهاد داشتم ولی دوست داشتم همچنان در سپاهان بازی کنم و صلاح دیدم همچنان در خدمت این تیم باشم. از بازی در سپاهان احساس خوبی دارم و امیدوارم فصل خوبی داشته باشم. از بازی در سپاهان لذت می‌برم.

  • در آخرین اردوی تیم ملی هم حضور داشتی. در مورد وضعیت خودت در تیم ملی صحبت می‌کنی؟

هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و من هم امیدوارم جواب اعتماد امیر قلعه‌نویی را بدهم. او دید جوانگرایی دارد و میدان را برای جوان‌ها باز کرده است. همواره تابع تصمیمات این مربی هستم.

  • هدف مهم تو در تیم ملی چیست؟

در تیم ملی رقابت برای بازی سخت است ولی تلاش می‌کنم که بیشتر بازی کنم و با تیم ملی به جام جهانی بروم. دوست دارم در جام‌جهانی بازی کنم.

  • جو تیم ملی چطور است؟

جو تیم ملی عالی است و بازیکنان قدیمی و باتجربه با بازیکنان جوان طوری رفتار می‌کنند که احساس غریبی نمی‌کنیم.

  • در مورد بازی روز جمعه با تراکتور چه صحبتی داری؟

بازی سختی خواهد شد چون تراکتور تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی دارد. با این حال، ما هم سپاهان هستیم و در همه بازی‌ها برای برد بازی می‌کنیم. این بازی هم در اصفهان است و امیدوارم تراکتور را شکست بدهیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.