الماس آسیا با پرسپولیس بست

گسترش نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 00:01
در آستانه دربی پایتخت اخبار مربوط به نقل و انتقالات و تمدید ستارهای تاثیرگذار بسیار داغ شده است. دو باشگاه بزرگ و محبوب تهرانی در حال بررسی گزینه های خود برای ثبت قرارداد هستند تا خود را برای ادامه فصل به خوبی تقویت کنند. پروژه جذب مهاجم خارجی باشگاه استقلال کماکان در دست بررسی است و احتمالا هلدینگ خلیج فارس طی روزهای پیش رو با یکی از گزینه های جواد نکونام پای میز مذاکره بنشیند. در سمت مقابل، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر قرار است با یک اقدام غافلگیرکننده، کام هواداران خود را شیرین کند. رضا درویش تصمیم خود را برای انفجار بمب اصلی نقل و انتقالات اتخاذ کرده است.

باشگاه پرسپولیس دیدار مهم خود در هفته پنجم لیگ بیست و چهارم را با پیروزی پشت سر گذاشت. قرمزهای تهرانی با نتیجه دو بر صفر موفق به غلبه بر آلومینیوم اراک شدند تا از کورس صدر جدول عقب نمانند.

محمدحسین کنعانی زادگان در همان دقایق ابتدایی بازی تیم خود را پیش انداخت تا کار برای تیم مهمان بسیار سخت شود. در ادامه بازی متعادل دنبال شد و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به اتمام رسید. در نیمه دوم نوبت به علی علیپور رسید تا با شکستن طلسم گلزنی خود در فصل جدید، ۳ امتیاز بازی را به حساب پرسپولیس واریز کند.

گاریدو به شدت از عملکرد شاگردان خود در این بازی رضایت داشت و این موضوع را در کنفرانس خبری پس از مسابقه نیز عنوان کرد. سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در این راستا گفت: «باید سختی‌هایی را که وجود داشت، ارزیابی کنیم و تلاش زیادی نیاز بود که بازی را ببریم. اگر شما بدانید چه‌قدر تلاش نیاز است که بازی را ببرید، وقتی بردید زیاد خوشحال می‌شوید.»

او ادامه داد: «یک گل‌مان را با VAR مردود اعلام کردند. سه بار کار به VAR رفت که هر سه بار به ضرر ما بود. یک پنالتی برای ما هم گرفتند و سوت زدند، اما برگشت داده شد. من نمی‌دانم دلیلش چیست. اگر داور سوت زده و پنالتی اعلام کرده حتماً خطایی دیده است. من نمی‌دانم که در VAR چه چیزی دیدند. امروز VAR به سود ما نبود و در بازی با تراکتور هم یک بازیکن ما اخراج شد. امیدوارم در بازی‌های بعد خوش‌شانس‌تر باشیم.»

پرسپولیس از چهار بازی خود در لیگ برتر، دو مساوی و دو برد کسب کرده است و در حال حاضر در رتبه چهارم جدول رقابت ها قرار دارد. مدافع عنوان قهرمانی در ابتدا کمی متزلزل و نگران کننده لیگ را شروع کرد اما حالا به نظر می رسد که به فرم مدنظر هواداران بسیار نزدیک شده است.

علی-علیپور

برای تیم رقیب کُری نمی‌خوانم

علی علیپور در خصوص آخرین شرایط شاگردان گاریدو بیان کرد: «آلومینیوم همیشه تیم خوبی بوده و مجتبی حسینی هم از مربیان کاربلد فوتبال ماست ولی انگیزه ما خیلی زیاد بود. ما محکوم به برد بودیم و باید ۳ امتیاز این مسابقه را به دست می‌آوردیم و خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.»

او اضافه کرد: «من علی علیپور هرگز قبل دربی یا یا برای تیم رقیب کُری نخوانده و نمی‌خوانم. ما تمرین می‌کنیم، زحمت می‌کشیم و تمرکز می‌کنیم و هر حرفی هم داریم باید داخل زمین بزنیم. خدا مرحوم صفر ایرانپاک را بیامرزد. تاریخ پرسپولیس پُر از این چهره‌های استثنایی است و همین که ما وارث پیراهن پرافتخار این بزرگان شده ایم برای من یکی باعث غرور و افتخار است.»

یکی از نگرانی های جدی گاریدو به مصدومیت وینگر تاثیرگذار پرسپولیس مربوط می شود. اوستون اورونوف در نیمه اول بازی با آلومینیوم دچار مصدومیت شد و در نهایت زمین بازی را ترک کرد. هنوز شدت مصدومیت و میزان دوری او از میادین به طور رسمی اعلام نشده اما این احتمال وجود دارد که ستاره ازبکستانی، شهرآورد پایتخت را از دست بدهد.

اورونوف در این فصل نیز همانند فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانسته جای خالی مهدی ترابی را به خوبی پر کند. در ابتدای فصل گذشته صحبت هایی در خصوص احتمال جدایی این بازیکن مستعد و تکنیکی مطرح بود اما اوستون در نهایت قرمزپوش باقی ماند تا خیال پرسپولیسی ها آسوده شود.

اوستون-اورونوف

چراغ سبز ستاره ملی پوش به درویش

گفته می شود که برخی تیم های عربی به شدت به دنبال جذب اورونوف هستند و حاضرند مبلغ خوبی را برای این ستاره ملی پوش پرداخت کنند. البته هنوز نام باشگاه های خواهان اورونوف مشخص نشده و نمی توان به طور دقیق در این خصوص اظهار نظر کرد.

رضا درویش به خوبی از خواسته اصلی هواداران خبر دارد و از این رو به سرعت باب گفتگو را با ستاره بی بدیل پرسپولیس باز کرد. مقدمات لازم برای تمدید قرارداد ارونوف فراهم شده است و هردو طرف برای دستیابی به توافق خوشبین هستند. ستاره تیم ملی ازبکستان از حضور در پرسپولیس رضایت خاطر دارد و این مسئله را به گوش مدیرعامل پرسپولیس رسانده است.

پیمان حدادی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، در این خصوص مطرح کرد: «آقای اورونوف در مورد قسط جدید مطالبات خود صحبت کردند و امروز توانستند بگیرند. اجازه بدهید موضوعات ورزشی را آقای درویش مطرح کنند.»

در این مدت، اوستون اورونوف با ثبت ۷ گل برای تیم پرسپولیس، به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین بازیکنان خارجی این باشگاه شناخته شده است. با این حال، با انتهای قرارداد او، هواداران این تیم نگران جدایی او هستند. اورونوف به دلیل مصدومیت اخیر، از تمرینات تیم خود دور شده و این وضعیت ممکن است منجر به از دست دادن فرصت‌های بازی او شود.

اوستون-اورونوف-۱

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 335441 سهیل مافی

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.