لبنان مرگبارترین روز از سال ۲۰۰۶ تاکنون را تجربه کرد

فرارو سه شنبه 03 مهر 1403 - 01:12
ارتش اسرائیل به ساکنان جنوب و شرق لبنان هشدار داده بود که پیش از گسترش عملیات هوایی علیه حزب الله، این منطقه را تخلیه کنند.

مقامات لبنانی اعلام کردند که حملات رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه بیش از ۳۵۰ لبنانی از جمله بیش از ۶۰ زن و کودک را در خونبارترین حملات مرگبار از زمان جنگ اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ به کشتن داده است.

به گزارش جماران، ارتش اسرائیل به ساکنان جنوب و شرق لبنان هشدار داده بود که پیش از گسترش عملیات هوایی علیه حزب الله، این منطقه را تخلیه کنند. در نتیجه این هشدار، هزاران لبنانی از جنوب گریختند و بزرگراه اصلی خارج از شهر بندری صیدا با خودرو‌هایی که به سمت بیروت حرکت می‌کردند، قفل شده بود.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در این حملات ۳۵۶ نفر از جمله ۲۴ کودک و ۴۲ زن کشته و ۱۲۴۶ نفر زخمی شدند.

تعداد تلفات به مراتب از انفجار ویرانگر بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ فراتر رفت، زمانی که صد‌ها تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در یک انبار منفجر شد و حداقل ۲۱۸ نفر را کشت و بیش از ۶۰۰۰ نفر را مجروح کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید