تاکید عربستان بر لزوم اصلاح سازمان ملل/ باید به سوی آینده بهتر حرکت کرد

اقتصادنیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 02:01
اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه عربستان گفت: برای مقابله با چالش‌هایی که مخل امنیت و ثبات جهانی است، اصلاح سازمان ملل متحدضروری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا بن فرحان که به نمایندگی از سلمان بن عبدالعزیز آل سعودی پادشاه عربستان در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخن می‌گفت، اظهار کرد: عربستان اعتقاد راسخ دارد که باید به سوی آینده بهتر حرکت کرد.

وی گفت: تأکید ما بر اهمیت تقویت تلاش همه جانبه است که تأثیرگذاری بیشتری در حل چالش‌های کنونی و آتی داشته باشد و خود در جهت توسعه صلح و امنیت سهیم بوده و حامی توسعه پایدار برای نسل‌های آینده باشد.

وزیر امورخارجه عربستان اظهار کرد: ادامه شکست‌های بین‌المللی در برقراری صلح در جهان به ویژه در خصوص جنگ در خاورمیانه، منشور آینده را در بوته‌ای از آزمایش قرار خواهد داد.وی ادامه داد: جنگ‌ها و درگیری‌های ژئوپلیتیک موجب افزایش شکاف توسعه میان کشورها شده و پیوند میان ملل را تضعیف کرده است.

بن فرحان تصریح کرد: مقابله با چالش ها و همراهی با نیازهای ملل جهان مستلزم تلاش جهانی مضاعفی است و در این راستا عربستان از سازمان ملل متحد در تحکیم عرف ها و قوانین بین المللی و تقویت تلاش جمعی حمایت می کند.

وزیر امورخارجه عربستان درخصوص تغییرات آب و هوایی نیز اظهار کرد که کشورش به اهمیت تعامل با چالش ها با در نظر گرفتن اختلاف شرایط و امکانات ملی و منطقه ای متعهد است.وی در پایان افزود: تحولات انرژی باید بر سه رکن اساسی استوار باشد که عبارت است از امنیت انرژی، شکوفایی اقتصادی و حل پیامدهای تغییرات آب و هوایی به طوری که انجام یکی بدون دیگری امکان پذیر نخواهد بود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.