منچسترسیتی در یک قدمی فروپاشی !

گسترش نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 02:36
اولین گزینه برای خروج از ورزشگاه اتحاد، رودری، هافبک اسپانیایی تیم سیتی است که رئال مادرید به شدت به دنبال جذب اوست.

یکی از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته فوتبال اروپا، احتمال محاکمه باشگاه منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین بازی مالی جوانمردانه از طریق سندسازی و کلاهبرداری بود. این موضوع باعث شده است که چندین باشگاه بزرگ اروپایی امیدوار باشند که یکی از رقبای اصلی خود در لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها کنار برود.

اکنون طبق ادعای نشریه میرر؛ یکی از نخستین تبعات اثبات تخلفات مالی باشگاه منچسترسیتی و مجازات آن، جدایی چند ستاره اصلی این تیم خواهد بود. نشریه لندنی نوشته است که گزینه اول خروج از ورزشگاه اتحاد رودری، هافبک اسپانیایی سیتی است که رئال مادرید سفت و سخت خواهان جذب اوست. این رسانه همچنین ارلینگ هالند، فیل فودن و کوین دی‌بروینه را نامزدهای بعدی جدایی از تیم تحت هدایت پپ گواردیولا معرفی کرده است.

اتهامات منسوب به منچسترسیتی شامل 115 مورد است که باشگاه همه آنها را در فرایند محاکمه که از هفته گذشته آغاز شده، رد کرده است. گفته می‌شود پروسه رسیدگی به این اتهامات حداقل 10 هفته دیگر به طول خواهد انجامید و این ماجرا بسیاری از باشگاه‌ها را برای شکایت و سایر پیگیری‌های حقوقی به حالت آماده‌باش در آورده است.

در همین حال برخی منابع انگلیسی مدعی شده‌اند که چندین تن از اینجنت‌هاِ فوتبال که نماینده بازیکنان منچسترسیتی هستند با این باشگاه تماس گرفته‌اند تا در خصوص اتهامات وارده توضیح بخواهند. گروهی از بازیکنان تیم هم گویا در خصوص آینده خود در صورت مجازات باشگاه، نگران شده‌اند.

منچسترسیتی

درباره منچسترسیتی

تیم آبی پوش منچسترسیتی در سال 1880 در شهر منچستر انگلیس تاسیس گردید. نخست نام این باشگاه سنت مارک بود. ولی در سال 1894 به نام منچستر سیتی تغییر پیدا کرد. این تیم هم مثل دیگر تیم های انگیسی فراز و فرود های بسیاری را داشته است. ولی این تیم اکنون تبدیل به یکی از بهترین تیم های انگلیس وحتی اروپا شده است .

چکیده ای از تاریخچه منچسترسیتی

نام کامل: باشگاه فوتبال منچستر سیتی

لقب(ها): سیتی، سیتیزنز، آبی آسمانی ها، آبی ها

بنیانگذاری: ۱۸۸۰ در سنت مارکز(گورتون غربی)

ورزشگاه:ورزشگاه شهر منچستر

گنجایش: ۴۷٬۷۲۶

مالک پرچم امارات متحده عربی: شیخ منصور بن زاید آل نهیان

مدیرعامل پرچم امارات متحده عربی: خلدون المبارک

سرمربی پرچم ایتالیا: روبرتو مانچینی

لیگ: لیگ برتر انگلستان

منچستر سیتی یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد. این تیم در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد. منچستر سیتی دو بار هدر طی فصل های ۱۹۳۷_۱۹۳۶ و۱۹۶۸_۱۹۶۷ قهرمان لیگ دسته اول انگلستان(که ازسال ۱۹۹۱ به لیگ برتر تغیر نام پیدا کرد) شد.

در سال‌های ۲۰۱۱،۱۹۰۴،۱۹۳۴،۱۹۵۶،۱۹۶۹ پنج بار قهرمان جام حذفی فوتبال انگلیس گردید. همینطور در سال‌های ۱۹۷۶و۱۹۷۰ دو بار قهرمان جام اتحادیه شدند.

درسال۱۹۷۰قهرمانی در جام در جام اروپا (جام برندگان جام) را به دست آورد. در سال ۲۰۰۸ بعد از خرید این تیم به وسیله گروه تجاری ابوظبی منچستر سیتی جان تازه‌ای گرفت و به کمک سرمایه این گروه توانست بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد. اکنون روبرتو مانچینی ایتالیایی (پس از برکناری مارک هیوز) مربی این تیم است.

نخستین قهرمانی منچسترسیتی

23 آوریل سال 1904 در مقابل جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر بیلی مردیث تک گل فینال جام انگلیس را به نتیجه رساند تا قهرمانی را برای آبی های منچستر به ارمغان آورد‌. در بین همه باشگاه های بزرگ و قدرتمند امروزی فقط 3 باشگاه تاتنهام 1901 (جام حذفی)، لیورپول 1901 (لیگ انگلستان) و میلان 1901 ( لیگ ایتالیا) توانستد زودتر از سیتی نخستین جام خود را به دست آورند و خیلی از باشگاه هایی مثل اینتر، رم، چلسی، فیورنتینا، دورتموند، پاریسن ژرمن، لیون، موناکو، آتلتیکو مادرید، والنسیا و بسیاری دیگر از باشگاه ها حتی در هنگام کسب نخستین جام سیتی تأسیس نشده بودند!

این نخستین قهرمانی حرفه‌ای فوتبال برای یک تیم منچستری بود. تا پیش از قهرمانی منچسترسیتی در جام انگلیس؛ ورزش اول شهر منچستر راگبی بود. ولی این جام، فوتبال را به صدر فرهنگ مردم شهر منچستر رساند. به طوری که میتوان گفت: اینکه امروزه شهر منچستر به عنوان یکی از پایتخت‌های فوتبال شناخته شده است؛ مدیون تیمی به نام منچسترسیتی و سوپراستاری به نام بیلی مردیث هستیم.

اسطوره‌های باشگاه منچسترسیتی

- بیلی مردیث ۱۸۹۴–۱۹۰۶، ۱۹۲۱–۱۹۲۴

- تامی جانسون ۱۹۲۰–۱۹۳۰

- اریک بروک ۱۹۲۸–۱۹۳۹

- فرانک سویفت ۱۹۳۳–۱۹۴۹

 

کدخبر: 335513

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.