جواد در پی شکستن طلسم 2400 روزه/ هدف بزرگ نکونام: پایان دادن به ناکامی در دربی

ورزش سه سه شنبه 03 مهر 1403 - 05:51
جواد نکونام می‌تواند با پیروزی در دربی ضمن پایان دادن به ناکامی طولانی‌مدت استقلال در برابر پرسپولیس، جایگاهش را نیز روی نیمکت تیم مستحکم‌تر کند.

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا برگزاری دربی شماره 104 پایتخت باقی نمانده است. استقلال که تا چند سال قبل عملکرد بی‌نظیری در شهرآوردهای تهران داشت، کاملا از رقیب خود جامانده و در این فصل از لیگ برتر عملکرد چندان درخشانی نداشته است. استقلال در چهار بازی ابتدایی خود تنها موفق به کسب پنج امتیاز شده و به‌دنبال این نتایج ناامیدکننده، شکست مقابل استقلال خوزستان شرایط بحرانی را برای تیم ایجاد کرد.

پس از این ناکامی، شایعاتی مبنی بر برکناری جواد نکونام، سرمربی تیم، مطرح شد، اما در نهایت او در سمت خود باقی ماند و تلاش کرد تا تیم را به مسیر درست برگرداند. پس از این بحران، استقلال در لیگ نخبگان آسیا با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل الغرافه قطر کمی به آرامش رسید، اما این آرامش دوام چندانی نداشت.

در ادامه، آبی‌پوشان در دیدار با نساجی، تیم قعرنشین جدول، به تساوی 2 بر 2 دست یافتند و این نتیجه بار دیگر حواشی و فشارها را به تیم برگرداند. در همین میان، داوود حقدوست، مشاور مدیرعامل استقلال، با برگزاری یک نشست خبری علیه نکونام صحبت‌هایی مطرح کرد که سرمربی استقلال را به واکنش واداشت.

نکونام دو ساعت پس از آن نشست، با انتقاد از فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه، حقدوست را به نوعی دست‌نشانده او دانست. این اتفاقات نشان‌دهنده اوضاع ناآرام در استقلال است، اما پیروزی در شهرآورد می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. پیروزی که کسب آن برابر تیم آماده و سرحال پرسپولیس دشوار به نظر می‌رسد.

2085473

آخرین پیروزی استقلال در دربی پایتخت به جریان بازی در 12 بهمن 1396 برمی‌گردد، زمانی که این تیم توانست با تک گل وریا غفوری از سد پرسپولیس عبور کند. از آن زمان تاکنون استقلال در جریان بازی نتوانسته پیروزی دیگری کسب کند و هواداران این تیم در حسرت یک برد دیگر هستند.

این ناکامی‌های اخیر فشار زیادی را روی تیم و به‌ویژه سرمربی، جواد نکونام، وارد کرده است. برد در دربی می‌تواند نقطه عطفی برای نکونام باشد، زیرا این پیروزی به احتمال زیاد جایگاه او را مستحکم‌تر خواهد کرد و آرامش را به تیم بازمی‌گرداند.

در حال حاضر، هواداران و مدیریت باشگاه انتظار دارند که استقلال با کسب این پیروزی دوباره به مسیر موفقیت بازگردد و به این دوره ناکامی‌ها پایان دهد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.