روسیه: امیدواریم رئیس جدید IOC به غرب وابسته نباشد

مشرق نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 08:48
وزیر ورزش روسیه ابراز امیدواری کرد رئیس جدید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) وابسته به غرب نباشد.

به گزارش مشرق، میخائیل دگتیارف وزیر ورزش روسیه در این مورد اظهار داشت: رئیس جدید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) باید یک شخصیت مستقل بوده و به اراده جمعی غرب وابسته نباشد.

این مقام دولتی روسیه خاطر نشان کرد: راه‌حل این مشکل که به ورزشکاران روسی اجازه حضور در مسابقات المپیک داده نمی‌شود، خارج از حوزه ورزش است. این یک موضوع سیاسی و تبعیض در خالص‌ترین شکل آن است. چند درگیری مسلحانه در جهان به طور همزمان در جریان است، اما تحریم‌ها منحصراً درباره روسیه و بلاروس اعمال می‌شود و فقط ورزشکاران این دو کشور مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

وزیر ورزش روسیه اظهار داشت: در آینده، اگر کمیته بین‌المللی المپیک نخواهد مقابل فشار سیاسی غرب مقاومت کند، ممکن است دایره تحریم‌ها به سایر کشورها هم گسترش پیدا کند.

در آگوست ۲۰۲۴، توماس باخ رئیس کنونی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد در پایان دوره خود، این سمت را ترک می‌کند. او از سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ سال ریاست IOC را برعهده داشت. انتخابات ریاست جدید این سازمان در نشست IOC در ماه مارس (اسفند) در پایتخت یونان برگزار خواهد شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.