سایپا از تعویق لیگ بانوان ضرر کرد/ حتما به تیم ملی بازیکن می‌دهیم

خبرگزاری مهر سه شنبه 03 مهر 1403 - 09:13
سرمربی تیم فوتسال سایپا چند معتقد است تمرینات طولانی باعث تمرین زدگی بازیکنان می‌شود ولی با وجود تعویق در آغاز مسابقات لیگ شاگردانش آمادگی خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان از ۶ مهر با حضور ۹ تیم برگزار خواهد شد. رایزکو صفادشت، سایپا تهران، پالایش نفت آبادان، نفت امیدیه، مهرعظام تهران، مس رفسنجان، فولاد هرمزگان، ملی حفاری اهواز و سپاهان تیم‌های حاضر در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هستند که به صورت رفت و برگشت برای کسب عنوان قهرمانی در سال جاری به رقابت با یک دیگر خواهند پرداخت.

فاطمه شریف، سرمربی تیم فوتسال سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان آمادگی شاگردانش برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: ما جزو تیم‌هایی بودیم که تلاش کردیم تیم را بر اساس برنامه قبلی که از سوی سازمان لیگ و فدراسیون اعلام شد برای بازی‌های لیگ آماده کنیم. بنابراین خیلی زود استارت تمرینات زده شد اما تعویق دو هفته‌ای مسابقات به نوعی باعث شد تیم ما متضرر شود.

بازی نخست‌مان برابر یک تیم مدعی است

وی افزود: به هر شکل وقتی تمرینات طولانی می‌شود بازیکنان دچار تمرین زدگی می‌شوند که اتفاق خوبی برای هیچ تیم نیست. اما در مجموع شکر خدا شرایط خوبی داریم و بازیکنان آماده رقابت با تیم‌های حریف هستند. مسابقه اول ما با تیم رایزکو است که چند سالی در فوتسال بانوان حضور خوبی دارد و امسال هم جذب مهره‌های مناسب خودش را تقویت کرده است و به نظرم جز مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود.

سرمربی تیم فوتسال سایپا در ادامه با بیان اینکه امسال هر ۹ تیم تقریباً مدعی به حساب می‌آیند؛ گفت: هدف ما کسب عنوان قهرمانی است اما هرگز نمی‌شود با قاطعیت در مورد اینکه کدام تیم قطع به یقین قهرمان خواهد شد، صحبت کرد. سعی ما این است که این فصل با کسب نتایج خوب جام قهرمانی را بالای سر ببریم ولی نمی‌شود رقبا را هم دست کم گرفت. هیچ از این ۹ تیم بیکار ننشسته‌اند و هر یک برای هدفی برنامه‌ریزی کردند.

سایپا از تعویق لیگ بانوان ضرر کرد/ حتما به تیم ملی بازیکن می‌دهیم

همکاری با تیم ملی، اما با احترام به برنامه‌های لیگ

شریف درباره برگزاری اردوهای تیم ملی آن هم به صورت هر ماه یک بار و مشکلاتی که ممکن است برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر به وجود بیاید؛ توضیح داد: هدف نهایی همه بازیکنان، مربی تیم‌ها و مدیران باشگاه‌ها این است که فوتسال بانوان ایران یک تیم ملی آماده و قوی داشته باشد که بتوانیم نماینده ارزنده‌ای در میادین بین‌المللی باشیم. این‌طور نیست که بگوییم چون این مدل برنامه‌ریزی به ما آسیب می‌زند حاضر نخواهیم بود به تیم ملی بازیکن بدهیم.

وی اضافه کرد: قطعاً ما در این زمینه با تیم ملی بهترین همکاری را خواهیم داشت ولی انتظار هم داریم زمانی که برای تیم ملی آن هم درست در زمان برگزاری مسابقات لیگ برنامه‌ریزی می‌شود یک جلسه هماهنگی با سرمربی تیم‌های لیگ برتری و یا مدیران باشگاه‌ها برگزار شود تا حداقل رضایت مربیان لیگ جلب شود و بازیکنان و باشگاه هم از این موضوع ضرر نکنند. من فکر می‌کنم در این میان تیم‌هایی مانند سایپا، نفت آبادان که بازیکن ملی پوش بیشتری دارند ضرر بیشتری را هم خواهند دید. قطعاً اگر در این زمینه یک همفکری صورت بگیرد تعامل خوبی را شاهد خواهیم بود.

تیم‌های بزرگ، آینده فوتسال بانوان را تضمین می‌کنند

سرمربی تیم فوتسال سایپا در خصوص حضور تیم سپاهان در لیگ امسال هم گفت: قطعاً هر چقدر تعداد تیم‌های حاضر در لیگ افزایش پیدا کند در آینده شاهد توسعه این رشته خواهیم بود. فوتسال بانوان نیازمند حضور خوب باشگاه‌هایی چون سایپا، پیکان، سپاهان و ذوب آهن است که تشکیلات مشخصی دارد و در چارچوب معینی کار می‌کنند. زمانی که یک مربی و یا یک بازیکن در چنین تیم‌هایی کار می‌کند خیالش راحت است که دستمزد خود را دریافت خواهد کرد و یا در میانه راه تیمش از حضور در مسابقات انصراف نخواهد داد.

شریف خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بازیکن و مربی دیگر دغدغه‌ای جز بازی خوب و کسب نتیجه مناسب ندارد. ورود باشگاه سپاهان را به هر شکل که باشد باید به فال نیک بگیریم و امیدواریم که با توجه به سابقه خوبی که دارند این بار هم تأثیرات مثبتی را بر روند توسعه فوتسال بانوان بگذارند.

یک لیگ جذاب و رقابتی در پیش است

او در پایان تاکید کرد: پیش بینی من این است که امسال لیگ با کیفیت را شاهد خواهیم بود. اکثر بازیکنان ملی پوش در این ۹ تیم تقسیم شدند که شرایط را تقریباً برای همه یکسان کرده است. زمانی که نتیجه یک بازی از قبل قابل حدس نباشد هیجان آن مسابقه هم افزایش پیدا می‌کند در چنین شرایطی قطعاً لیگ جذاب و با کیفیتی را هم شاهد خواهیم بود. این فصل به معنای واقعی همه تیم‌ها خوب بسته شدند. نفت آبادان با حفظ شاکله فصل گذشته خود در اندیشه قهرمانی است تیم حفاری هم با تقویت مناسب تیمش می‌خواهد در قامت مدعی قهرمانی ظاهر شود، سایر تیم‌ها مانند رایزکو نیز با همین هدف تیمش را راهی مسابقات خواهد کرد. به همین منظور معتقدم این فصل باید منتظر یک لیگ پویا و جذاب باشیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.