مهار آتش سوزی در شهرک صنعتی گرمسار

تابناک سه شنبه 03 مهر 1403 - 09:46

مهار آتش سوزی در شهرک صنعتی گرمسار

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آتش سوزی که ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته در کارخانه میعانات نفتی آغاز شده بود صبح امروز و بعد از ۱۸ ساعت تلاش آتش نشانان از ۹ شهر و همچنین همراهی تیم اطفای حریق صنایع دفاع پارچین، بالاخره اطفا شد.

این آتش سوزی در شهرک صنعتی فجر گرمسار در یکی از غربی‌ترین نقاط استان سمنان رخ داد و مصدومیت و سوختگی شدید دو نفر از سوی مسئولان تائید شد این دو نفر به تهران اعزام شدند تا دوران درمانش h ن در این شهر شروع شود.

حجم حریق آنقدر زیاد بود که به گفته استاندار سمنان از شهر‌های سمنان، سرخه، گرمسار، ورامین و پاکدشت، تهران و حتی تیم اطفای حریق صنایع دفاع پارچین نیز به صحنه اعزام شدند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تلاش ۱۶ ساعته آتش نشانان بالاخره جواب داد و آتش کنترل شد، تاکید کرد: خطر با تلاش مأموران امداد رسان رفع شده است.

وی از اعزام دو مصدوم به بیمارستان شهید چمران تهران خبر داد و افزود: این افراد با سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شدند.

از ابتدای آتش سوزی یکی از بزرگترین نگرانی‌ها مخازن میعانات نفتی شامل هیدروکربن و تصفیه دوم روغن بود که در نهایت حریق توانست چهار بار این مخازن را دچار انفجار کند، اما در نهایت از سرایت آتش به دیگر نقاط جلوگیری شد.

جدال با شعله‌ها در نهایت صبح امروز سه شنبه به خط پایان خود نزدیک شد، اما دود همچنان از چند صد متر آن سوتر در هوا دیده می‌شود.

هنوز خسارات وارده به این کارخانه اعلام رسمی و کارشناسی نشده، اما رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور داده تا درباره این حادثه پرونده ویژه کارشناسی، افتتاح شود تا همه ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.