مشکل تاکسی برقی‌ها باید در دولت حل شود

صدا و سیما سه شنبه 03 مهر 1403 - 10:17

مشکل تاکسی برقی‌ها باید در دولت حل شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درخصوص اعطای وام تاکسی‌های برقی، گفت: وزارت نفت می‌گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه‌التفاوت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، پول را بپردازد، باید این مشکل را در دولت حل کنند و ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود شهردار با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند. چمران همچنین در صحن شورا گفت: تاکسیرانی و شهرداری تسهیلاتی را پیش بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می‌کند و طبق قانون وزارت نفت باید رقم ماده ۱۲ را بپردازد. رئیس شورای شهر تهران افزود: دولت در این زمینه به وعده‌های خود عمل کند، اما چون شهرداری هم قول داده مسئله را حل کند باید تحرک بیشتری داشته باشد. اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی‌توانند خرید کنند و این صریح و روشن است. وی افزود: تاکسیرانان بدانند ما هم موضوع را دنبال می‌کنیم، اما دست شورا و شهرداری نیست.

مهدی چمران در خصوص ساخت و ساز در محوطه دانشگاه تهران نیز گفت: من از دانشگاه تهران و چند تن از اساتید آن سوال کردم و گفتند چنین ساخت و سازی وجود ندارد. دوستان دانشگاه ناراحت بودند که گفته شده درختان را در جرز دیوار می‌گذارند. وقتی چیزی می‌گوییم در مورد آن تحقیق کنیم. ما مسئولیم نه کسانی که در سایت‌ها مطلبی منتشر می‌کنند. وقتی میکروفن روشن می‌شود میکروفن شخصی نیست و صدای شهر است و می‌تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من از شهردار منطقه ۶ پرسیدم و گفت چیزی ندیده است، یادآور شد: از دفتر دانشگاه تهران و معاون فنی و عمرانی دانشگاه هم سوال کردم و چیزی در این زمینه نمی‌دانستند. خواهش من این است ابتدا سوال کنیم سپس در صحن شورا مطرح شود و از صحت آن مطمئن باشیم، چون به ما آسیب می‌زند.مهدی چمران درخصوص واردات اتوبوس‌های برقی چینی به تهران هم گفت: می‌گویند اتوبوس‌ها به بندرعباس آمده و بنده هم تا نبینم باور نمی‌کنم. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتوبوس‌های داخلی دریافت شدند، اما اتوبوس‌های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان‌بر خواهد بود.

مهدی چمران درباره گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها درخصوص فروش تابلو‌های موزه امام علی و شخص ایشان هم گفت: موزه امام علی آثار هنرمندان را خریداری می‌کند و اگر مورد مشابهی وجود داشته باشد، چون جای نمایش و نگهداری ندارد، بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف یا تبادل می‌کند یا به فروش می‌رساند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده درباره فروش تابلو‌های این موزه از مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری پاسخ خواستم که فرستاد و همان روز پاسخ را به آقای امانی ارسال کردم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.