هشدار پلیس به دانش‌آموزان و والدین | کلاهبرداری جدید در شبکه شاد

همشهری آنلاین سه شنبه 03 مهر 1403 - 11:06
رئیس پلیس فتا پایتخت درخصوص یک کلاهبرداری با سوءاستفاده از شبکه شاد هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، این خطر وجود دارد که برخی کلاهبرداران اینترنتی اقدام به سوءاستفاده از برنامه مخصوص دانش‌آموزان و معلمان که «شاد» نام دارد، کنند.

وی افزود: به این طریق که این افراد، با ارسال پیامک به تلفن همراه والدین یا دانش‌آموزان، خود را پشتیبان برنامه شاد معرفی می‌کنند. آنها یک درگاه جعلی ایجاد کرده و عنوان می‌کنند اگر می‌خواهید اکانت شما از دسترس خارج نشود، نام کاربری و رمز خود را وارد کنید.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: اگر افراد فریب بخورند و اطلاعات خود را در این درگاه‌های جعلی وارد کنند قطعا کلاهبرداران از اطلاعات آنها سوءاستفاده خواهند کرد.

گودرزی گفت: ما پرونده‌هایی داشتیم که یک کلاهبردار از همین طریق به اطلاعات یک دانش‌آموز دسترسی پیدا کرده و توانسته بود با نام این دانش‌آموز سایر دانش‌آموزان را نیز ترغیب کند اطلاعات خودشان را در آن درگاه جعلی وارد کنند.

وی افزود: وقتی افراد روی این لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند، کلاهبرداران به اطلاعات تلفن همراه این قربانیان دسترسی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند اطلاعات حساب بانکی افراد را برداشته و موجودی آن را صفر کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد روی هیچ لینک مشکوکی کلیک نکنند و از وارد کردن اطلاعات شخصی خود روی هر سایت یا درگاهی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد، خودداری کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.