حیف از گل زلاتانی سردار آزمون؛ سوسو زیر سقف کوتاه!

همشهری آنلاین سه شنبه 03 مهر 1403 - 11:17
عملکرد درخشان سردار آزمون به‌وضوح نشان می‌دهد جای او در فوتبال آسیا نیست، اما حیف....

به گزارش همشهری‌آنلاین، در جریان برتری دیوانه‌وار شباب‌الاهلی مقابل الوحده، سردار آزمون بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان داد و ثابت کرد چه پتانسیل عظیمی دارد. درحالی‌که آن طرف زمین احمد نوراللهی پاس نخستین گل بازی را داد، این طرف سردار با پیراهن شباب‌الاهلی دبل کرد و یک پاس گل هم فرستاد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. به این ترتیب آزمون در فاصله‌ای کوتاه بعد از پوشیدن پیراهن تیم اماراتی، به آمار ۶گل زده در ۶بازی رسید که موجی از تحسین و توجه را به سمت او روانه کرده اما مگر انتظاری غیر از این داشتید؟

همه آنهایی که در این سال‌ها فوتبال ایران را دنبال کرده‌اند، به خوبی می‌دانند آزمون چه توانایی‌های بالایی دارد. حتی هستند کسانی که عقیده دارند سردار از مهدی طارمی هم باکیفیت‌تر است اما خودش علاقه‌ای برای جنگیدن بیشتر و دستیابی به موقعیت‌های مهم‌تر ندارد. آزمون خیلی دیر از لیگ روسیه دل کند و دلش نمی‌خواست جایگاه مقتدری را که در این لیگ سطح‌دوم دارد به راحتی از کف بدهد. وقتی رفت، چه در لورکوزن و چه در رم، هنگام حضورهای کوتاه‌مدت در زمین نشان می‌داد چه اثرگذاری بالایی دارد اما نکته اینجاست که مربیانش نمی‌توانستند به یک بازیکن «پاره‌وقت» که شاید فوتبال را به چشم «شغل دوم» می‌بیند، اعتماد کنند. در نتیجه قرارداد او در رم قطعی نشد و در بازگشت به لورکوزن هم به‌دلیل غیبت غیرموجه در تمرینات، فرصت کار در اردوگاه قهرمان بوندس‌لیگا را از دست داد.

حقیقت آن است که دبل آزمون مقابل الوحده و حتی آن گل زلاتاتی‌اش مقابل الحسین اردن در لیگ سطح دوم قهرمانان، چندان جای تعجب ندارد. این مهاجم، پیش‌تر کیفیت بالایش را نشان داده بود، فقط افسوس از اینکه به جای بزرگی‌کردن در لیگ‌های کوچک، می‌توانست یک هماورد خوب برای بازیکنان شهیر دنیا در لیگ‌های معتبر باشد. او سوسوزدن زیر سقف کوتاه را برگزید و این، جای حسرت دارد...

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.