ضرورت ساماندهی دکل‌های مخابراتی

صدا و سیما سه شنبه 03 مهر 1403 - 11:32

لزوم ساماندهی دکل‌های مخابراتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا درباره نصب دکل‌ها بر روی پشت بام‌ها یا فضا‌های عمومی به شهرداری تذکر داد و بر ضرورت توجه سختگیرانه‌تر به نصب دکل‌ها روی پشت‌بام‌ها تاکید کرد. 

زهرا شمس احسان گفت: نصب دکل‌ها روی پشت‌بام‌ها به رویه متداول تبدیل شده که باید اصلاح شود.

این عضو شورا افزود: ما نامه‌هایی دریافت کردیم که شهروندان گلایه داشتند که دکل‌ها در پشت بام‌ها یا فضا‌های عمومی نصب شده و ضرورت دارد نظارت بر این دکل‌ها با دقت بیشتری انجام شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکیدکرد: این مسئله باعث نگرانی شهروندان شده و پیش از این درباره پیامد‌های نصب این دکل‌ها اعتراض‌هایی وجود داشت، زیرا منافع عمومی را تضعیف می‌کند.

زهرا شمس احسان افزود:نصب دکل‌ها با نظارت شهرداری انجام می‌شود بنابراین از شهردار تهران درخواست می‌کنم که گزارشی شفاف از نصب دکل‌ها در شهر از شروع تا پایان کار به شورا ارائه دهد تا منافع عمومی به طور کامل صیانت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا از وزارت صمت خواست بیش از این رانندگان تاکسی برقی را در معذوریت قرار ندهد.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه سازمان نوسازی وزارت صمت موظف به این بوده هزینه اسقاط را پرداخت کند، گفت: رانندگان با کرایه‌های خرد باید این رقم را پرداخت کنند و توان مالی کافی را ندارند و در انتظار هستند که وزارت صمت رقم را پرداخت کند. 

این عضو شورا افزود: پیش از این قرار بود رقم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود، اما امروز می‌شنویم که قرار است رقم ۱۳۰ میلیون تومانی پرداخت شود. 

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به تناسب نداشتن قیمت خودرو با اقساط گفت: ماهیانه ۲۰ میلیون تومان برای پرداخت اقساط پیش بینی شده که رانندگان توان پرداخت ندارند و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

این عضو شورا با بیان اینکه امروز تعداد هشت دستگاه توانایی شارژ خودرو‌های برقی را دارند، افزود: رانندگان باید ساعت‌های طولانی در جایگاه‌ها متوقف شوند و از شهرداری تقاضا داریم این جایگاه‌ها را به صورت اختصاصی به تاکسی‌ها اختصاص دهد و برای سایر خودرو‌های برقی باید وزارت نیرو خدمات ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری در واگذاری تاکسی‌ها تدریجی عمل کند تا رانندگان را وارد چالش نکنیم و پس از رفع مشکلات فنی اقدام به واگذاری آنها کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه باید جلسات تخصصی درباره تاکسی‌های برقی برگزار شود، گفت: سری جدید وارد شده قرار است وزارت صمت تحویل داده شود. 

مهدی چمران افزود: امروز ۱۷۰ تاکسی تحویل داده شده و چالش داریم و اگر بیش از این باشد می‌خواهیم چه کنیم؟ اگر این مشکل حل نشود کسی از خرید تاکسی با این قیمت استقبال نخواهد کرد.

رئیس شورا گفت: اینکه با پرداخت ماهیانه ۲۰ میلیون تومان قسط، چه رقمی برای راننده می‌ماند، موضوعی است که باید بررسی شود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا خواستار توجه و حمایت از خانواده جان باختگان حادثه معدن طبس شد و گفت:مردانی که در عمق زمین با هزاران مشکل برای نان حلال تلاش کردند، شهید هستند، کسانی که توان کمک به این خانواده‌ها را دارند، اقدام کنند. 

حبیب کاشانی همچنین با بیان اینکه چند نامه از ایثارگران به ما رسیده است که سقف معوقات آنها رعایت نشده است، افزود: این حقوق حق کارمندان است و اگر اشتباهی رخ داده، رسیدگی شود که حق الناس ضایع نشود.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و شصت و پنچمین جلسه شورا درباره جابجایی پرسنل رسمی به شهرداری تذکر داد.  احمد علوی گفت:پرسنل رسمی که جابجا می‌شوند، چون در جایگاه مدیریتی بودند می‌توانند به خارج از شهرداری منتقل شوند، اما یکی از اتفاقات در همه دوره‌ها و این دوره این است که موافقت با مرخصی بدون حقوق این همکاران رسمی با کندی پیش می‌رود و گاهی چهار تا پنج ماه زمان می‌برد. 

این عضو شورا افزود: سال قبل معاونت برنامه ریزی شورا مصوبه خوبی را تصویب کرد که براساس آن مأموریت پرسنل رسمی تسهیل شود، اما در عمل این اتفاق نیفتاد. 

احمد علوی در ادامه گفت: تاکنون فرآیند ساخت و تکمیل ۱۲۰ مسجد در این دوره مدیریت شهری انجام شده و کارگاه مساجد فعال شده است و از شهرداری می‌خواهیم گزارشی از روند تکمیل و ساخت این ۱۲۰ مسجد ارائه کند.

اعضای شورای شهر تهران در ادامه بر محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، شعار «مرگ بر اسرائیل» در صحن شورای اسلامی سر دادند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.