چه کسی دروازه‌بان آلمان خواهد شد؟

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 03 مهر 1403 - 11:34
بدشانسی‌های مارک آندره تراشتگن بعد از سال‌ها نیمکت‌نشینی مانوئل نویر تمامی ندارد و حالا باید منتظر چهره جدیدی درون دروازه ژرمن‌ها بود.

به گزارش ایسنا، پس از سال‌های نیمکت‌نشینی در تیم ملی آلمان، نوبت درخشش مارک آندره تراشتگن رسیده بود. خداحافظی مانوئل نویر از تیم ملی باعث شد تا گلر بارسا به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی آلمان انتخاب شود. او که به‌تازگی به هدف دیرینه‌اش رسیده بود، این هفته دچار مصدومیت شدید شد و ماه‌ها از میادین دور خواهد بود. ژرمن‌ها با حضور تراشتگن به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی آلمان شروع خوبی در لیگ ملت‌ها داشتند و مجارستان را با نتیجه پنج بر صفر شکست دادند و برابر هلند به تساوی ۲-۲ رسیدند. تراشتگن در هر دو بازی درخشید. او در شش بازی آغازین فصل جاری لالیگا نیز تنها پنج گل دریافت کرد.

یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، پس از آسیب‌دیدگی تراشگن از یک شوک بزرگ صحبت کرد و به همدردی با این دروازه‌بان پرداخت. رودی فولر، مدیر ورزشی تیم ملی آلمان، هم برای تراشتگن سریع‌ترین بهبودی ممکن را آرزو کرد و حتی تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید، نیز در ایکس نوشت: برای مصدومیت تراشتگن متاسفم. دیدن این اتفاق خیلی من را آزار داد. مارک! امیدوارم به‌زودی بهبود پیدا کنی و دوباره همدیگر را در دروازه ببینیم.

تراشتگن به عنوان دروازه‌بان شماره یک آلمان می‌خواست این تیم را در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ از ابتدا تا انتها همراهی کند اما دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. حال باید دید یولیان ناگلزمان مسئولیت دروازه آلمان را به چه کسی خواهد سپرد.

چه کسی دروازه‌بان مانشافت خواهد بود؟

اولیور بائومان
بائومان، دروازه‌بان شماره سه آلمان در یورو پس از نویر و تراشتگن بود. دروازه‌بان ۳۴ساله هوفنهایم در فصل گذشته بوندسلیگا فوق‌العاده بود ولی هنوز بازی ملی ندارد و احتمالا در بازی‌های پیش رو او را درون دروازه آلمان ببینیم.

آلکساندر نوبل
نوبل در راه رسیدن اشتوتگارت به نایب‌قهرمانی در فصل گذشته بوندسلیگا خیلی خوب ظاهر شد. این دروازه‌بان ۲۷ساله در بهترین سن به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای قرار دارد و باید دید ناگلزمان چه دیدگاهی در موردش خواهد داشت.

کوین تراپ
این دروازه‌بان ۳۴ساله که عضو اینتراخت فرانکفورت است، درست مانند بائومان از تجربه زیادی برخوردار است. تراپ تاکنون ۹ بازی ملی در کارنامه‌ دارد و می‌تواند حداقل در کوتاه مدت به تیم ملی آلمان بازگردد. تراپ تنها دروازه‌بانی است که زیر نظر ناگلزمان بازی کرده است. او نوامبر گذشته در شکست مقابل اتریش و ترکیه ۹۰ دقیقه کامل برای آلمان بازی کرد.

برند لنو
این دروازه‌بان ۳۲ساله برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در ترکیب آلمان حضور داشت و بسیاری از مردم معتقد بودند که او می‌تواند نویر را در درازمدت به چالش بکشد. لنو موفق به انجام این کار نشد و در عوض سایر دروازه‌بانان تیم ملی از او سبقت گرفتند و ذخیره نویر شدند. لنو آخرین بار مارس گذشته در اردوی تیم ملی آلمان حضور داشت. اینکه آیا دروازه‌بان کنونی فولام واقعا گزینه اول جانشینی تراشتگن خواهد بود یا خیر، جای ابهام دارد.

اشتفان اورتگا
زمانی که اورتگا دو سال پیش از آرمینیا بیله‌فلد به منچسترسیتی نقل مکان کرد، بسیاری تردید داشتند که این دروازه‌بان توانایی بازی در بالاترین سطح را داشته باشد.  پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، اما امید زیادی به این دروازه‌بان ۳۱ ساله دارد. او در مجموع ۳۴ بازی در دو فصل گذشته برای سیتی انجام داده و هرگز به تیم ملی کشورش دعوت نشده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.