از شیر روشویی لمسی تا روشویی سرچشمه

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 03 مهر 1403 - 12:02
خلاقیت نقطه آغاز و انتها ندارد. می توان در ساده ترین و پیش پا افتاده ترین محصولات مانند شیر روشویی و انواع روشویی نیز خلاقیت به خرج داد تا مدل های متنوع و جالبی در اختیار کاربران قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از کاویان هم‌افزا، این خلاقیت می تواند در شکل ظاهری، نحوه کار و یا ارگونومی یک محصول باشد. در ادامه با انواع مدل های شیرآلات روشویی و چندین روشویی خلاقانه مانند روشویی سرچشمه، روشویی فرسایش و روشویی اسپلش آشنا خواهید شد.

انواع تکنولوژی شیر روشویی

شیرآلات روشویی از چندین نظر متنوع هستند. مدل های رایج با چرخش و یا حرکت دادن اهرم و دستگیره کار می کنند، برخی با لمس دست و برخی با شناسایی حرکت یا حضور دست کاربران. از طرفی هر شیر روشویی برای نصب باید با روشویی یا سینک تناسب داشته باشند. شیرهای روشویی مدل های دو پایه، تکپایه و واید اسپرد دارند که هر یک زیبایی منحصر به فرد خود را ارائه می دهند.

شیر روشویی لمسی

تکنولوژی شیر روشویی لمسی یکی از انواع جدید تکنولوژی شیرآلات است. در این مدل ها سنسوری در بخش خاصی از بدنه شیر روشویی قرار دارد که به لمس دست کاربر واکنش نشان می دهد و جریان آب را وصل و قطع می کند. البته این نوع شیرآلات بهداشتی ممکن است در آشپزخانه نتیجه بهتری نسبت به سرویس بهداشتی و حمام داشته باشد، چون بسیاری از کاربران تمایل ندارند پس از شستن دست هایشان در دستشویی دوباره شیر آب را بدون دستمال کاغذی یا دستمال توالت لمس کنند.

شیرآلات روشویی اتوماتیک

این شیرآلات از یک سنسور حرکتی برای تشخیص اینکه کسی دست خود را زیر آبریز قرار داده است، استفاده می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آب به طور خودکار در دمای از پیش تعیین‌شده انتخابی شما از شیر خارج می شود. شیرآلات اتوماتیک معمولاً در محیط‌های عمومی مانند اداره ها، مراکز بهداشتی، سینما و... یافت می‌شوند، اما اخیراً این مدل ها در منازل نیز محبوب شده اند. علت این موضوع سهولت کاربری و تاثیر مهمی است که این مدل ها در مصرف بهینه آب و کاهش هزینه قبض آب در بلند مدت دارند.

شیر روشویی تکپایه

شیرهای روشویی تکپایه بر روی سینک با یک سوراخ نصب می شوند. آبریز و دسته های اهرمی یا پیچی این مدل شیرآلات بر روی یک بدنه قرار دارد و به همین دلیل یک سوراخ بر روی سینک برای تعبیه آن کافی است. این شیر روشویی را می‌توان روی سینک‌هایی با دو یا سه سوراخ از پیش دریل شده نیز نصب کرد، به شرطی که یا در مورد ظاهر سینک حساسیت چندانی نداشته باشید و یا سوراخ های اضافی را بپوشانید.

شیر روشویی دو پایه

اگر بر روی سینک روشویی دو سوراخ وجود دارد بهتر است شیرآلات روشویی دو پایه خریداری نمایید. این مدل ها نیز می توانند دسته اهرمی و یا دسته پیچی داشته باشند با این تفاوت که بدنه اصلی دارای دو پایه است. البته می توانید از سوراخ اضافی، که در کنار یک شیر روشویی تکپایه قرار گرفته است، به عنوان محل نصب جاصابونی نیز بهره ببرید.

شیر روشویی واید اِسپرِد

واید اسپرد به معنای گسترده است و شیر روشویی واید اسپرد در واقع در سطح سینک روشویی پخش می شود. به این معنا که اجزای شیر مانند دسته اهرمی و آبریز به صورت جداگانه بر روی سینک نصب می گردند. البته در برخی مدل های شیرآلات روشویی واید اِسپرِد، قطعات شیر بر روی یک پنل متناسب قرار می گیرند و سپس بر روی سینک نصب می شوند. پنل ها معمولاً جمع و جورتر از مدل های بدون پنل واید اسپرد هستند و برای سینک های کوچک تر جذابیت بیشتری ایجاد می کنند.

چند مدل روشویی منحصر به فرد

علاوه بر اهمیتی که انواع روشویی در دکور و کارایی سرویس حمام و دستشویی دارد، مدل سینک روشویی نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. شاید فکر کنید چطور ممکن است وسیله ساده ای مانند سینک هم خلاقانه و غیر خلاقانه داشته باشد؟! همچین ذهنیتی اصلاً درست نیست. با هم ببینیم که طراحان خلاق چطور سینک های پیش پا افتاده و تکراری را کنار گذاشته اند و این مدل های متفاوت را طراحی کرده اند.

سینک روشویی اسپلش

دیسِگنو سرامیکا سری جدیدی از متعلقات حمام و سینک طراحی کرده است که در عین کارآمدی، ظاهری بازیگوش دارد. جذاب ترینِ این مجموعه شامل وان حمام، روشویی دیواری و سینک پایه دار در سه رنگ  متفاوت بعلاوه رنگ سفید است. دیسِگنو سینک و لوازم جالب دیگری نیز طراحی کرده اما هیچکدام به جذابیت مدل اِسپلَش نیست، مدلی که در هنگام شستشو سرزندگی شما را نیز افزایش می دهد.

از شیر روشویی لمسی تا روشویی سرچشمه

روشویی فرسایش

زمانی که آب یک سطح نرم و متخلخل را می ساید، چه اتفاقی می افتد؟ همانطورکه این روشویی جالبِ طراحی شده توسط کمپانی  Goreنشان می دهد، آنها این نوع فرسایش را به دقت مورد مطالعه قرار داده اند. روشویی فرسایش پیامی در رابطه با محیط زیست نیز دارد: نیازی به مصرف مقدار زیاد آب نیست، در مدت زمان بسیار کوتاهی کاسه سینک لبریز می گردد.

از شیر روشویی لمسی تا روشویی سرچشمه

روشویی سرچشمه

با اینکه طرح بعضی از سینک ها از ریزش آب بر روی سنگ گرفته شده، روشویی سرچشمه بر روی جریان روان آب در رودخانه متمرکز است. وقتی سنگ کوچک را از روی منبع آب برمیداریم. آب راه خود را به نرمی طی میکند و به انتهای سینک می رسدکه با یک سنک گرد کوچک دیگر باز و بسته می شود.

شرکت کاویان (https://www.kavianhamafza.com/ ) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه شیرآلات روشویی است که سبک های متنوعی را از مدل های کلاسیک تا مدرن و امروزی ارائه می دهد. اگر قصد تهیه شیر روشویی خلاقانه و جذاب دارید خوب است به بخش شیر روشویی در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.