وزیر جهاد نرخ خرید شیر خام تضمینی را اعلام کند

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 03 مهر 1403 - 12:21
انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهوری خواستار اعلام نرخ خرید تضمینی شیر خام از سوی وزیر جهاد کشاورزی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از انجمن صنایع لبنی، تعیین نرخ شیر خام به عنوان یکی از کالاهای اساسی گروه یک، در اختیار ستاد تنظیم بازار کشور است و «شورای قیمت گذاری کالاهای کشاورزی و دامی» به ریاست وزیر جهاد کشاورزی مسئولیت اعلان نرخ خرید تضمینی شیر خام را به عهده دارد.

به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، کارخانه‌های لبنی تا امروز (با گذشت ۶ ماه از سال ۱۴۰۳) هیچگونه ابلاغیه‌ای در خصوص نرخ خرید تضمینی شیر خام دریافت نکرده‌اند و دستگاه‌های ذیربط مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نکرده‌اند.

باکری با اشاره به نامه‌ای که روز گذشته (دوم مهر ماه) از سوی این انجمن به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده است توضیح داد: در این نامه که رونوشت آن به وزیر صمت، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین رئیس سازمان حمایت، دبیر کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت، کانون انجمن های صنفی گاوداران کشور ارسال شده، انجمن لبنی خواهان ابلاغ هر چه سریعتر مصوبات شده است.

به گفته باکری، تاخیر در ابلاغ این مصوبه با توجه به الزام و تبعیت صنایع لبنی از مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و شورای قیمت گذاری کالاهای کشاورزی موجب آسیب جدی به روابط فی مابین تامین کنندگان مواد اولیه (دامداری های کشور) و صنایع لبنی را فراهم می کند.

بر اساس این گزارش احمد مقدسی - رئیس انجمن صنفی گاوداران - یکم مهر ماه در گفت‌وگویی اعلام کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب دامداری ۱۸ هزار تومان مصوب شد.

به گفته او، از اول مهرماه کارخانه‌های لبنی هر کیلو شیرخام را با نرخ ۱۸ هزار تومان بایستی خریداری کنند.

این اعلان از سوی انجمن گاوداران در حالی صورت گرفته که کارخانه‌های لبنی هیچگونه مصوبه‌ای در راستای افزایش قیمت شیرخام دریافت نکرده‌اند  و امکان تعیین قیمت محصولات لبنی برای مصرف کننده نیز ممکن نیست.

باکری تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن شیر خام در گروه یک کالاهای اساسی،   کارخانجات  لبنی تنها از تاریخ ابلاغ مصوبات قادر به پرداخت نرخ جدید خواهند شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.