اسحاقی، نماینده مجلس: معدن‌کاران طبس زمان بازدید رئیسی از نبود ایمنی گلایه داشتند

فرارو سه شنبه 03 مهر 1403 - 12:51
«همین معدن‌کاران در زمان بازدید شهید رئیسی از نبود ایمنی گلایه داشتند که شهید رئیسی دستوراتی را صادر کرده بود. اکنون حادثه اتفاق افتاده و تنها مسئولان وعده پیگیری می‌دهند. انتظار می‌رود که شاهد برخورد با مدیر متخلف باشیم که از تجهیزات ایمنی استفاده نکرد. در صورت برخورد، الگویی برای آینده خواهد شد تا دیگر کارگران فراموش نشده و در حق آن‌ها ظلم و اجحافی نشود.»

سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۳ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ دیده معدن ذغال سنگ طبس گفت: فرهنگ غلطی بین مسئولان وجود دارد که بعد از وقوع حادثه‌ای تنها به موضوع ورود پیدا کرده و قبل از وقوع حادثه فکری برای پیشگیری از آن نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بار‌ها درباره نبود ایمنی در معادن صحبت شده و ما در کمیسیون بهداشت و درمان درباره نبود ایمنی در برخی از بیمارستان‌ها هم تذکر دادیم، اما توجهی نمی‌شود و بعد از وقوع حادثه‌ای تازه به این موارد اشاره می‌شود.

وی افزود: جان کارگران گرفته شده و بعد مسئولان حرف از پرداخت دیه و حق و حقوق کارگر و کفن و دفن آنها می‌زنند. سوال این است که چرا قبل از وقوع حادثه فکری برای پیشگیری آن صورت نمی‌گیرد و آن زمانی که باید مسئولان حضور داشته باشند، خبری از آنها نیست؟

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: همین معدن‌کاران در زمان بازدید شهید رئیسی از نبود ایمنی گلایه داشتند که شهید رئیسی دستوراتی را صادر کرده بود اکنون حادثه اتفاق افتاده و تنها مسئولان وعده پیگیری می‌دهند. انتظار می‌رود که شاهد برخورد با مدیر متخلف باشیم که از تجهیزات ایمنی استفاده نکرد. در صورت برخورد، الگویی برای آینده خواهد شد تا دیگر کارگران فراموش نشده و در حق آنها ظلم و اجحافی نشود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.