جزئیات ترخیص ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد

صدا و سیما سه شنبه 03 مهر 1403 - 12:56

جزئیات ترخیص ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد ***

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، بر اساس اعلام گمرک، این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت نسبت به سال گذشته از نظر وزن ۷.۷ درصد افزایش و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش داشته است.
براساس این گزارش، بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالای اساسی مربوط به واردات گوشت قرمز سبک گرم و کنجاله سویا بوده است و بیشترین کاهش وزنی و ارزشی مربوط به واردات گندم و انواع روغن خوراکی بوده است.
این گزارش در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی به لحاظ ارزش می‌افزاید: ذرت با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۹۴۱ میلیون دلار، کنجاله سویا با ۹۱۶ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۷۲۴ میلیون دلار و برنج با ۵۶۰ میلیون دلار ۵ قلم اول کالای اساسی در ۶ ماهه سال جاری بودند.
براساس این گزارش، در بین ۲۰ قلم کالای اساسی، در این مدت واردات ذرت، انواع دانه‌های روغنی، انواع روغن‌های خوراکی، برنج، جو، کاغذ چاپ و تحریر، گندم، سموم تکنیکال شیمیایی و انواع بذر به لحاظ ارزش نسبت مدت مشابه سال قبل با کاهش و کنجاله سویا، شکر خام، گوشت قرمز سرد سنگین، گوشت قرمز سبک گرم، لاستیک سنگین، کودشیمیایی، خمیر کاغذ، چای خشک، حبوبات، گوشت مرغ و کاغذ روزنامه با افزایش روبرو بودند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.