توضیحات شرکت مترو تهران در خصوص باز بودن در قطار

صدا و سیما سه شنبه 03 مهر 1403 - 13:52

توضیحات شرکت مترو تهران در خصوص باز بودن در قطار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: روز گذشته ۲ مهرماه، یکی از در‌های قطار در خط سه مترو در ایستگاه تئاتر شهر دچار نقص فنی شده و باز مانده بود.

حسین امیر احمدی افزود: با توجه به اینکه امکان حرکت قطار با در باز وجود ندارد و از طرفی سامانه‌های در قطار هنگام سرویس دهی به علت ازدحام جمعیت یا نقص فنی طوری معیوب شود که لنگه‌های در امکان بازگشت به حالت بسته را نداشته باشند باید طبق دستور العمل‌های موجود در ایمن‌ترین وضع با هماهنگی مرکز کنترل و فرمان یا مسئول ایستگاه، «حائل ایمنی» در آن قسمت نصب و قطار تا انتهای مسیر هدایت شود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در این قطار نیز حائل ایمنی جلوی دری که دچار نقص شده بود، نصب شد و قطار تا پایان مسیر به سمت ایستگاه آزادگان ادامه حرکت داد و فقط از تردد مسافران در آن قسمت جلوگیری شد. حسین امیر احمدی افزود:در ادامه سیر تا مقصد نیز موضوع به تمام ایستگاه‌های مسیر اطلاع رسانی شد تا از طریق پایش بر وضع در معیوب دقت نظر و نظارت بیشتری داشته باشند و حرکت قطار از ایستگاه‌ها با هماهنگی راهبر قطار و کارکنان ایستگاه انجام شود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: اگر مشکل فنی قطار جدی باشد و برطرف نشود، پس از تخلیه مسافران در آخرین ایستگاه، قطار از خط خارج شده و به محوطه تعمیرگاهی برای رفع مشکل منتقل می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.