بلینکن به دنبال توقف جنگ در غزه/ جزئیات یک دیدار در نیویورک

اقتصادنیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 15:07
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با یکدیگر در نیویورک بر توقف جنگ بی‌وقفه علیه غزه و لبنان و تلاش‌های صورت ‌گرفته برای توقف جنگ تاکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با یکدیگر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین آخرین تحولات منطقه از جمله تنش‌های اخیر در لبنان پرداختند.

براساس گزارش بغداد الیوم، در جریان این دیدار 2 طرف بر لزوم تلاش‌های لازم برای خاموش کردن شعله‌های جنگ، توقف تجاوزات بی‌وقفه در غزه و لبنان و آنچه که باعث توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه و ایجاد ناامنی منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود، تاکید کردند.

السودانی همچنین تاکید کرد که جهان و منطقه دوران سختی را سپری می‌کنند و عراق بارها نسبت به عواقب یک جنگ همه‌جانبه هشدار داده است که به دلیل نبود راه‌حل از سوی جامعه بین‌المللی و نهادهای ذیربط ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

در این دیدار بر لزوم بر عهده گرفتن وظایف و مسؤولیت‌های سازمان ملل درقبال اتفاقات غزه و لبنان و ارتکاب جنایت‌های خصمانه و متجاوزانه علیه غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان تاکید شد.

طی چند روز اخیر رژیم صهیونیستی تجاوزات و حملات علیه حزب‌الله لبنان را گسترش داد و در مقابل مقاومت لبنان نیز با حملات موشکی گسترده به این تجاوزات پاسخ داد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و هزاران نفر در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه توسط صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

در ادامه تجاوزات مستمر اشغالگران به لبنان، رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) نیز چندین شهرک در جنوب و البقاع در شرق را بمباران کرد. این در حالی است که حزب‌الله نیز با امواجی از حملات موشکی، منطقه وسیعی از جولان تا حیفا و تا مرج بن عامر را هدف قرار داد.

جنگ غزه نیز در حالی وارد سیصد و پنجاه و چهارمین روز خود شده است که کشتارهای اشغالگران در سراسر نوار غزه ادامه دارد و بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، این حملات از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۱ هزار و ۴۵۵ شهید و ۹۵ هزار و ۸۷۸ زخمی داشته است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.