تعداد قربانیان معدن طبس به ۳۹ نفر رسید

همشهری آنلاین سه شنبه 03 مهر 1403 - 16:50
عملیات جستجو برای یافتن پیکر معدنچیان قربانی در معدن طبس همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین خبرها از کشف پیکر ۳۹ معدنچی حکایت دارد.  

همشهری آنلاین - حوادث: حادثه انفجار معدن طبس حدود ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور به دلیل انتشار گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ طبس اتفاق افتاد و دهها معدنچی در آنجا گرفتار شده و شمار زیادی نیز مصدوم شدند.

از دقایقی پس از وقوع حادثه امدادرسانی به حادثه دیدگان آغاز شد و اعضای تیم جستجو ساعت به ساعت پیکر یکی از قربانیان را از معدن بیرون می‌کشیدند.

خبرهای رسیده تا عصر امروز سه‌شنبه از طبس از کشف ۳۹ پیکر حکایت دارد و شواهد نشان می‌دهد پیکر ۱۰ معدنچی دیگر همچنان در محل حادثه باقی مانده است.

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این باره به همشهری گفت: از روز گذشته تیم‌های تخصصی مشغول تخلیه گاز متان در تونل‌ها هستند و بر همین اساس امدادگران در تلاشند تا امشب به سایر کارگران محبوس دسترسی یافته و عملیات امدادرسانی به پایان برسد.

وی افزود: همه افرادی که در معدن گرفتار شده‌اند فوتی محسوب می‌شوند. آواربرداری بخاطر ایمنی بیشتر به کندی ادامه دارد اما امیدواریم که آواربرداری تا امشب پایان یابد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.