آقای میدری، فاصله‌‌تان با عباس آخوندی زیاد نیست/ فاصله حقوق معدنکاران آمریکا با طبس ۲۷۸ میلیون تومان ناقابل!

تابناک سه شنبه 03 مهر 1403 - 17:21

 

به گزارش سرویس اجتماعی تابناک، فراموش نکرده ایم که وزیر راه دولت حسن روحانی در برابر حادثه پیش آمده برای قطار تبریز-مشهد در سال ١٣٩۵، از بیمه بودن مسافران فوت شده قطار سخن گفته بود. عباس آخوندی بعد از وقوع این حادثه اعلام کرد که خانواده‌ های کشته شدگان و مجروحان نگران نباشند چرا که حادثه دیدگان، تحت پوشش بیمه هستند و دیه آنها پرداخت می‌شود.
 
اظهارات اخیر آقای میدری وزیر کار دولت چهاردهم، هرچند با تلاش برای رعایت جوانب امر و ابراز همدردی او همراه بود، اما دست کمی از اظهارات عباس آخوندی نداشت.
البته حضور میدری، وزیر کار در اولین لحظات وقوع حادثه معدن در منطقه طبس و نیز پی گیری‌ های جدی او، فاصله‌ای نسبی بین او و آخوندی ایجاد کرده بود.
میدری اما در قیاسی مع الفارق حوادث معدنی را اتفاقی عنوان کرد که در نقاط متعدد دنیا رخ می‌دهد و به گفته او، تا زمان ارائه صحبت‌هایش، تخلفی از هیچ فرد یا نهادی گزارش نشده است.
 او کشته شدن ده‌ها جوان کارگر کشور را یک حادثه عنوان کرد که در معادن دنیا بالاخره پیش می‌آید!
 
                                 آقای میدری، فاصله‌‌تان با عباس آخوندی زیاد نیست/ فاصله حقوق معدنکاران آمریکا با طبس۲۴۴ میلیون تومان ناقابل!
در چنین شرایطی به نظر می‌ رسد او می‌تواند در برابر سئوال مهمی قرار گیرد؛ اگر حوادث معدنی تا این حد، در دنیا عادی شده است و می‌ توان حدس زد که روزی اتفاق بیفتد، پس چرا برای آن تدبیری نیندشیده‌ایم و یا قوانین ایمنی را جدی نگرفته‌ ایم؟ 
اتفاقا در مسائل قابل حدس و قابل پیش بینی، باید ویژه تر به فکر تدابیر برای حوادث احتمالی بود و اتفاقا انتظارات، بیشتر هم می شود. این نه تنها باری از روی دوش مسئولیت ها بر نمیدارد که ان را سنگین تر هم می کند.
 مسئولان دولتی کاش گاهی به عوارض حرف هایشان به واسطه مسئولیتی که دارند، بیشتر توجه کنند.  ضرورت این که که تاکید می‌شود مستمری آنها بی‌هیچ
 کاهشی پرداخت می‌شود، واقعاً چیست؟ مگر نه این که این حداقل انتظار است، و اگر این اتفاقِ حداقلی در حمایت از خانواده‌ های درگذشتگان رخ ندهد،  فاجعه است؟
 
مثل همه جای دنیا؟!
همچنین اگر قرار بر انطباق دادن ماجرایی با ماجرایی دیگر باشد، باید همه جوانب را بررسی کرد؛ نه این که یک بخشی از ماجرا را گرفته و با همان یک بخش، به استنتاج منطقی و پذیرش آن از سوی جامعه امید بست.
کافی است توجه کنید که حقوق ماهیانه عنوان شده برای کارگران طبس، ١٢ میلیون تومان است. اما همین امروز و در بروز‌ترین اطلاعات موجود و با نرخ دلار روز، هر کارگر معدن در امریکا معادل ۲۹۰میلیون تومان در هر ماه دستمزد دریافت می‌کند.
 
آقای میدری، فاصله‌‌تان با عباس آخوندی زیاد نیست/ فاصله حقوق معدنکاران آمریکا با طبس۲۴۴ میلیون تومان ناقابل!
 همچنین برای تبیین بیشتر موضوع باید گفت همین حقوق کارگر معدن در آمریکا، بیش از ۵ و نیم برابرِ میانگین حداقل حقوق در ایالت های مختلف آن است. در این شرایط، چه مقدار منطقی است که حادثه طبس را از حوادثی بدانی که شبیه به آن، در معادن دنیا رخ می‌ دهد و چیز عجیبی نیست. آن وقت در‌حالی‌ که
 بازرسی‌های دقیق‌  استارت نخورده، در جلسه‌ای رسمی از عدم تخلف در این داستان سخن بگویی.
برنامه دولت در حمایت از خانواده های داغدار و پرداختن به  آنها و یا ارائه مستمری فرد متوفی به بازماندگان و موضوعاتی از‌ این‌ دست، در چنین شرایطی، آنقدر مساله ای الزامی است که اصلا ضرورتی برای طرح ندارد و حداقل و کمینه وظایف به شمار می‌رود. چه برسد به این که بار منتی نیز از سوی دولت، بر این ماجرا تحمیل شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.