آخرین وضعیت بازار آزاد | قیمت مصوب شکر چند است؟

گسترش نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 18:01
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از حل مشکلات مربوط به توزیع شکر خبر داد و اعلام کرد: توزیع شکر در بازارگاه با قیمت مصوب صورت می‌گیرد و دیگر نوسانات قیمتی وجود ندارد. همچنین، شکر حتی با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب نیز عرضه می‌شود.

شکر یکی از مواد اولیه اساسی در بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت غذا به شمار می‌رود. این محصول تا کنون با چالش‌ های متعددی برای عرضه‌ کنندگان اصلی مواجه بوده است. یکی از مهم‌ ترین این چالش‌ها، دو نرخی بودن شکر است که باعث می‌شود سود اصلی به دلال‌ها برسد. به همین دلیل، در خرده‌فروشی‌ها شکر به سختی پیدا می‌شود و در صورت وجود، معمولاً با قیمت بالاتری عرضه می‌گردد. همچنین، شواهد نشان می‌دهد که بر روی برخی از بسته‌بندی‌های شکر هیچ قیمتی درج نشده و در بسیاری از موارد، این محصولات با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسند.

از جمله دلایلی که این مشکلات را به وجود آورد مشخص نبودن محل تامین بود که عرضه‌کنندگان از بازار آزاد تهیه می‌کردند و به‌گونه‌ای می‌توان گفت شیوه توزیع شکر مشکل داشت و بازار این محصول را دچار نوسان و ناترازی کرده بود و در این میان هم توزیع‌کنندگان اصلی از شرایط موجود ناراضی بودند و هم مردم به دلیل نبودن نرخ مشخص و گران فروشی دچار نارضایتی شده بودند. اما به گفته رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی حالا دیگر توزیع شکر در بستر سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد و مشکلات موجود حل شده است.  

نرخ-شکر

رضا کنگری-رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی درباره علت ناترازی قیمت‌ خرید و عرضه شکر اظهار کرد: علت این ناترازی‌ها نبود اتحادیه بنکداران در سامانه بازارگاه و مشخص نبودن منبع تامین بنکداران مواد غذایی بود که از بازار آزاد به نرخ‌های متفاوت تهیه می‌شد، به همین دلیل نیز مشکلاتی در قیمت به وجود آورده بود که خوشبختانه این مشکل رفع شده و در حال توزیع است و همین امر موجب ثبات در بازار شده است.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد بنکداران به بازارگاه متصل شدند به قیمت مصوب ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین و به قیمت مصوب ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی با تاکید بر اینکه کمبودی در حوزه شکر نداریم و حتی با قیمت کمتر از قیمت مصوب نیز عرضه می‌شود، درباره شیوه صحیح توزیع اظهار کرد: نظام توزیع در برخی زمینه‌ها همچون شکر مشکلاتی داشت که پیگیری‌ها و مکاتباتی انجام شد تا مشکل حل شود و در این زمینه دیگر مشکلی نداریم، اما در حوزه برنج به دلیل اینکه فصل برداشت برنج ایرانی است و ما در فصل ممنوعیت برداشت برنج ایرانی قرار داریم، برنج خارجی در بازار کم شده و این موارد موجب افزایش قیمت برنج در کشور است.

 

وی  در پایان ضمن اشاره به اینکه میزان عرضه و تقاضای شکر در کشور با هم مطابقت دارد و هیچ چالشی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: شکرهای بسته‌بندی نیز ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده و بر روی محصولات این قیمت درج می‌شود و تنها به همان قیمت به فروش می‌رسد.

کدخبر: 335587

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.