اظهارات تازه بورل درباره ایران/ باید خطوط ارتباطی را باز نگه داشت

اقتصادنیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 18:13
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «باید خطوط ارتباطی (با تهران) را باز نگه داریم».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل دیروز در جمع خبرنگاران در نیویورک با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در ایران گفت که «باید خطوط ارتباطی (با تهران) را باز نگه داریم» و افزود به همین خاطر معاونش انریکه مورا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان شرکت کرد.

دیروز مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در نیویورک حضور دارد، از دیدار و گفت‌وگو با مورا خبر داد و این گفت‌وگو را صریح و سازنده توصیف کرد.

تخت‌روانچی همچنین گفت که در این گفت‌وگو به طور خاص بر موضوعات مرتبط با رفع تحریم و هسته‌ای تمرکز شد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران هم که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده با رئیس شورای اروپا شارل میشل دیدار و رایزنی کرد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران، پزشکیان در این دیدار گفت که «ما به دنبال رسیدن به یک‌زبان و نگاه مشترک برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف در جهت پیشرفت متقابل هستیم و گفت‌وگو و تفاهم تنها راه رسیدن به این نگاه و زبان مشترک است».

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.