پیش بینی حساس درباره بورس چهارشنبه ۴ مهر

گسترش نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 18:41
در پایان معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با افزایش چشمگیر ۱.۷۱ درصدی، معادل ۳۶ هزار و ۱۱۲ واحد، به سطح دو میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۰ واحد رسید.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی رخ داد که شاخص هم‌ وزن، به عنوان نمایانگر روند کلی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مشابه را به ثبت رساند و با افزایش ۱.۴۴ درصدی (معادل ۱۰ هزار و ۳۲ واحد) به سطح ۷۰۵ هزار واحد رسید. پس از مدت‌ها، سهامداران شاهد بودند که شاخص کل توانست در رقابت برای رشد بیشتر، از شاخص هم‌وزن پیشی بگیرد و در تاریخ ۳ مهر، عملکرد بهتری را در کارنامه نمادهای شاخص‌ساز ثبت کند.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

 تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه شنبه بالغ بر پنج هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز سه شنبه را ۱۳.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از آهنگ ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه شنبه بورس از ورود ۴۰۶ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

بازار-بورس

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

جریان معاملات روز سه‌شنبه به گونه‌ای پیش رفت که شاخص‌های اصلی تالار شیشه‌ای کار خود را مثبت آغاز کردند و مثبت به پایان رساندند.

درست هفته پیش بود که در گزارش پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، صحبت از گرای مثبت وزیر اقتصاد به تالار شیشه‌ای به میان آمد. تحولات سازمان بورس در کنار رویکرد تازه حاکم‌شده بر اقتصاد، چشم‌انداز مثبتی را برای اهالی بازار سرمایه ترسیم کرده است. به همین واسطه، پاییز ۱۴۰۳ با حرکت قدرتمند شاخص کل آغاز شد.

خط مشی جدید تعیین شده توسط عبدالناصر همتی، تاثیر مثبتی بر سنتیمنت معاملات سه شنبه دارد. در راستای پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، می‌توان انتظار آغاز سبز نماگرهای تالار شیشه‌ای را داشت. در ادامه اما به نظر می‌رسد راه سهام بنیادمحور از نمادهایی که تا کنون عملکرد ضعیفی داشته‌اند، جدا شود و نقش هدایت جریان تقاضا را بر عهده گیرد.

کدخبر: 335616

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.