واردات خودرو از این بندر دایمی می‌شود

تابناک سه شنبه 03 مهر 1403 - 18:46

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد روز سه شنبه در آیین نمادین ورود نخستین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر سیریک اظهار کرد: بندر سیریک با ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه، یک سری ویژگی اساسی و مهم دارد که استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آن، موجب رونق منطقه مکران می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های بندر سیریک در راستای اقتصاد دریامحور، افزود: تعداد شناورهای ورودی از بندر سیریک از ۶۴ فروند به ۱۲۳ فروند در مدت شش ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: رونق مناسب و قابل قبولی به این بخش رسیده است، اما در بخش کاپوتاژ نیاز به فعالیت بیشتر داریم.

عباس‌نژاد با بیان اینکه اکنون نیز شاهد ورود نخستین شناور حامل خودرو در این بندر هستیم. گفت: در نخستین محموله خودروی وارداتی از طریق بندر سیریک۵۵ دستگاه خودرو به منظور ترانزیت وارد شده و در مرحله بعد، به ۴۰۰ دستگاه و پس از آن نیز به یک هزار دستگاه می‌رسد. زیرساخت لازم برای رونق بخشی به بندر سیریک توسط سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی، ایجاد شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و اکنون نخستین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: ورود خودرو از طریق بندر سیریک با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رغبت شرکت‌های وارد کننده به فعالیت در این بندر، امید داریم این مقوله رونق قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته، بزودی ورود شناورهای حمل خودرو در بندر سیریک دائمی می‌شود، گفت: حجم زیادی از واردات خودرو در بندرلنگه و بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد که در این رابطه محدودیت زیادی وجود دارد، اما با ویژگی‌های بندر سیریک، ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

گفتنی است، عصر امروز سه‌شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳ نخستین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر سیریک شامل ۵۵ دستگاه خودروی ترانزیتی از مبدأ یکی از کشورهای جنوبی خلیج‌فارس وارد بندر سیریک شد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.