اگر می‌خواهید بدون تلاش زیاد موفق شوید، این ۷ کار را انجام دهید

همشهری آنلاین سه شنبه 03 مهر 1403 - 18:59
یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: "سخت کوشی کلید موفقیت است." در حالی که اهمیت تلاش کردن بر هیچکس پوشیده نیست، اما آنچه مهم‌تر است هوشمندانه کار کردن است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hackspirit، غالباً آنقدر درگیر شلوغی های زندگی می شویم که ارزش کارایی، تعادل و رفاه را در جستجوی موفقیت فراموش می کنیم. با این حال می‌توانید با اتخاذ برخی عادات روزانه، بهره وری خود را افزایش دهید، تفکر خلاق خود را تقویت کنید و بدون از دست دادن سلامت یا شادی به اهداف خود برسید.

در این مطلب هفت عادت روزانه را بررسی می‌کنیم که می تواند به شما در یافتن این تعادل کمک کند. عادت هایی که می توانند شما را به سمت موفقیت سوق دهند بدون اینکه احساس کنید دائماً مشغول هستید.

۱) خودآگاهی و رشد شخصی را بپذیرید
ما اغلب بر این باوریم که موفقیت یک بازی بیرونی است - در مورد دستیابی به اهداف، به دست آوردن شناخت، یا جمع آوری ثروت. اما حقیقت این است که موفقیت واقعی با خودآگاهی شروع می شود. شناخت نقاط قوت، ضعف، علایق و ارزش های خود. درک اینکه واقعاً چه چیزی شما را هدایت می کند و چه چیزی شما را عقب نگه می دارد.

این دانش فوق العاده قدرتمند است. به شما این امکان را می دهد که بر اساس شخصیت واقعی خود تصمیم بگیرید، نه بر اساس آنچه که فکر می کنید باید باشید. این می تواند شما را در انتخاب وظایفی که با نقاط قوت و علایق شما همخوانی دارند، راهنمایی کند، بهره وری و رضایت شما را افزایش دهد و در عین حال استرس و فرسودگی شغلی را کاهش دهد.

با این حال، خودآگاهی امری یکباره نیست. این یک روند دائمی رشد و یادگیری است. هر روز تجربیات جدید، بینش های جدید و فرصت های جدیدی برای رشد به ارمغان می آورد. بنابراین، هر روز زمانی را برای خود اندیشی اختصاص دهید.

نوشتن روزانه، مدیتیشن یا صرفاً ساکت نشستن می تواند راه های عالی برای نفوذ به درون شما باشد.

۲) با شکست آشتی کنید
یکی از دگرگون‌کننده‌ترین تغییراتی که می‌توانید انجام دهید این است که شکست را نه به‌عنوان یک شکست، بلکه به‌عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری ببینیم.

هر چالشی حاوی بذرهای خلاقیت است. اجازه ندهید شکست ها شما را دلسرد کنند. در عوض، از آنها به عنوان پله هایی در مسیر موفقیت خود استفاده کنید.

۳) اصالت را به محبوبیت انتخاب کنید
در دنیایی که اغلب برای بلندترین صداها، بیشترین فالوورها یا بزرگترین حساب های بانکی ارزش قائل است، فراموش کردن آنچه واقعاً مهم است آسان است.

اما حقیقت تلخ اینجاست: تعقیب محبوبیت یا تایید یک بازی طاقت فرسا است. مانند تلاش برای پر کردن یک سطل با سوراخی در ته آن است. مهم نیست چقدر داخلش بریزید، هرگز کافی نیست.

درواقع رضایت‌بخش‌ترین راه، تبدیل شدن به کسی نیست که دیگران از شما می‌خواهند، بلکه این است که بدون عذرخواهی خودتان باشید.

انتخاب اصالت به این معنی است که اعمال خود را با ارزش های خود هماهنگ کنید، نه انتظارات اجتماعی. این به این معنی است که حقیقت خود را بگویید، حتی زمانی که ناراحت کننده است. این به معنای خطر رد یا انتقاد است تا به آنچه هستید وفادار بمانید.

موفقیت کمتر مربوط به اعتبار سنجی بیرونی و بیشتر در مورد مسائل درونی است. بله، جرات می خواهد. ممکن است ناراحت کننده باشد. اما در نهایت، این تنها راهی است که به موفقیت واقعی منتهی می‌شود - موفقیتی که در درون احساس خوبی داشته باشد، نه فقط راهی که از بیرون خوب به نظر برسد.

۴) تغییر از جستجوی خوشبختی به پذیرش زندگی
ما اغلب موفقیت را با شادی یکی می‌دانیم و معتقدیم که دستیابی به اهداف ما به لذت نهایی منجر می‌شود. اما اگر این باور ما را به مسیر نارضایتی دائمی سوق دهد، چه؟

بسیاری از ما در «تله خوشبختی» گرفتار شده‌ایم، و همیشه به دنبال چیز بزرگ بعدی هستیم، با این باور که «وقتی به این هدف برسم، خوشحال خواهم شد». اما وقتی بالاخره به آنجا می‌رسیم، اغلب متوجه می‌شویم که شادی‌ای که انتظارش را داشتیم زودگذر است و از قبل هدف بعدی را در نظر گرفته‌ایم.

حقیقت این است که خوشبختی یک مقصد نیست. این چیزی نیست که بتوانید به دست آورید. این حالتی از وجود است که زمانی به وجود می آید که از تعقیب آن دست بردارید و زندگی را همانطور که هست در آغوش بگیرید - با فراز و نشیب ها، شادی ها و غم هایش.

۵) قدرت خلاقیت را در آغوش بگیرید
خیلی اوقات، ما تعریف خود از خلاقیت را به فعالیت های هنری محدود می کنیم. اما خیلی بیشتر از این است.

خلاقیت در مورد یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات، ایجاد ارتباط بین ایده‌های به ظاهر نامرتبط و ایجاد چیزی منحصربه‌فرد است – خواه یک اثر هنری باشد، یک استراتژی تجاری، یا یک روش جدید برای امور روزمره. اما نکته اینجاست - خلاقیت در ذهن ها و بدن های پرکار رشد نمی کند.

به فضایی برای نفس کشیدن، بازی کردن، آزمایش کردن نیاز دارد. نیاز به زمان برای تأمل و درون نگری دارد.

اگر واقعاً می‌خواهید بدون کار زیاد موفق باشید، با ایجاد فضایی برای خلاقیت در زندگی‌تان شروع کنید. هر روز زمانی را به فعالیت هایی اختصاص دهید که تخیل و تفکر شما را تحریک می کند. ممکن است خواندن یک کتاب، قدم زدن در طبیعت، نوشتن در یک مجله یا حتی خیال پردازی باشد.

۶) سلامت خود را در اولویت قرار دهید
وقتی استرس داریم، فرسوده می شویم یا کم خواب هستیم، عملکردهای شناختی ما مختل می شود. تمرکز کمتر، خلاقیت و کارآمدی کمتری داریم. از سوی دیگر، وقتی از سلامتی و روحیه بالایی برخوردار هستیم، انگیزه بیشتری داریم، نوآورتر و بهره‌ورتر هستیم.

مزایای خودمراقبتی شامل کاهش استرس، کاهش خطر فرسودگی شغلی و بهبود بهره‌وری است. به جای اینکه خود را تا مرز فرسودگی سوق دهید، شروع به مراقبت از خود کنید. استراحت، تغذیه، ورزش و فعالیت هایی که برای شما شادی و آرامش به ارمغان می آورد را در اولویت قرار دهید.

اگر می‌خواهید بدون تلاش زیاد موفق شوید، این ۷ کار را انجام دهید

۷) روابط معتبر ایجاد کنید
این یکی آخرین مورد در این لیست است اما شاید مهم ترین باشد.

اغلب، ما موفقیت را به عنوان یک مسیر انفرادی در نظر می گیریم. اما حقیقت این است که ما موجوداتی اجتماعی هستیم. روابط ما نه تنها زندگی ما را غنی می کند بلکه به موفقیت ما نیز کمک می کند.

روابط معتبر حمایت، تشویق و بازخورد را برای ما فراهم می کند. آنها ما را به چالش می کشند، به ما الهام می بخشند و به رشد ما کمک می کنند. آنها فضای امنی را برای ما فراهم می کنند تا بتوانیم خود واقعی خود را بیان کنیم و پتانسیل خود را کشف کنیم.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که روابط نقش بزرگی در انعطاف‌پذیری بازی می‌کنند، که یک عنصر ضروری برای موفقیت است. اما پرورش روابط معتبر به معنای ایجاد شبکه یا ایجاد ارتباطات برای منافع شخصی نیست.

این در مورد ایجاد روابط معنی دار مبتنی بر احترام متقابل، همدلی و ارزش های مشترک است. این در مورد این است که در کنار دیگران باشید نه به این دلیل که چیزی از آنها می خواهید، بلکه به این دلیل است که واقعاً برایتان مهم است.

این در مورد گوش دادن، درک، و ارائه حمایت بدون انتظار چیزی است. شروع به سرمایه گذاری زمان و انرژی برای تقویت روابط خود کنید. با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید، دوستان جدید بسازید، زمان خوبی را با عزیزان خود بگذرانید.

در آغوش گرفتن یک مسیر جدید برای موفقیت
اگر در حین خواندن این مطلب سر تکان می‌دهید، به احتمال زیاد در چرخه تلاش بیش از حد برای دستیابی به موفقیت گرفتار شده‌اید.

شما تنها نیستید - این تله ای است که بسیاری از ما در آن گرفتار می شویم. اما خبر خوب این است که لازم نیست اینگونه باشد.

با خودآگاهی و تعهد به تغییر، می توانید از پارادایم سخت کار کردن به یک الگوی هوشمندانه کار کردن تغییر کنید.

این در مورد درک این است که موفقیت فقط به آنچه از بیرون به دست می آورید نیست، بلکه به نحوه زندگی روزانه شما نیز بستگی دارد - عادات، نگرش ها، روابط شما، و مهمتر از همه، رفاه شما.

حوزه‌هایی را در زندگی‌تان شناسایی کنید که می‌توانید در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید - زمانی را برای خوداندیشی اختصاص دهید، از شکست به‌عنوان یک تجربه یادگیری استقبال کنید، سلامتی خود را در اولویت قرار دهید، یا تصمیم‌های مالی‌تان را با ارزش‌هایتان هماهنگ کنید.

و بدانید که تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، هر قدم کوچکی که برمی‌دارید شما را به زندگی پر از موفقیت و بدون هیاهوی مداوم نزدیک‌تر می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.