واکنش کروس به بیانیه یوفا: حالا ما قهرمان یورو هستیم!

نامه نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 19:08
تونی کروس واکنش جالبی به بیانیه کمیته داوران یوفا مبنی بر اشتباه داوری که در یورو ۲۰۲۴ به ضرر تیم ملی آلمان صورت گرفت داشت.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تونی کروس در دیدار یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ که تابستان امسال به میزبانی کشور آلمان برگزار شد حاضر بود. این بازی پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

سپس در دقیقه ۱۰۶ بود که یک صحنه باورنکردنی رخ داد: مارک کوکوریا از تیم ملی اسپانیا با برخورد توپ به دستش مانع شوتی شد که جمال موسیالا به سمت دروازه زده بود. اما آنتونی تیلور، داور این بازی، ضربه پنالتی را به سود آلمان اعلام نکرد و در نهایت هم تیم میزبان حذف شد. این پایان زندگی حرفه‌ای کروس و حضورش در مستطیل سبز بود.

حالا کمیته داوران یوفا پس از مدت‌ها اعلام کرده است که این اشتباه داوری بود و باید یک ضربه پنالتی به سود آلمان اعلام می‌شد.

واکنش کروس به این اتفاق چه بود؟ او با حس شوخ طبعی خاص و البته کمی تمسخر و مضحکه قرار دادن تصمیم گرفته شده نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. ستاره سابق رئال مادرید در این باره گفت: «سه ماه طول کشید تا آنها متوجه شوند که خطای هند در این صحنه رخ داده است، در حالی که همه تقریبا همان لحظه متوجه این موضوع شده بودند.

چنین چیزی باعث شد که من خیالم کاملا راحت باشد. اما از شما سپاسگزارم. این اتفاق خیلی هم مهم نبود اما حالا حس خوبی به من داد. آیا حالا می‌توانم خودم را قهرمان جام ملت‌های اروپا خطاب کنم؟ چون آنها حالا رسما این موضوع را تایید کردند. خیلی بعید می‌دانم.»

سایت اسپانیایی رلوو روز دوشنبه خبر داد که کمیته داوران یوفا به داوران بین‌المللی اعلام کرده است که اشتباهی در این بازی رخ داده و یک پنالتی باید به سود تیم یولیان ناگلزمان و شاگردانش اعلام می‌شد اما این اتفاق رخ نداد.

اما چرا این ضربه پنالتی تایید شد؟ کمیته داوران به صورت معمول در حال آنالیز مسابقات اروپایی است تا بتواند معیارهای استاندارد و مشخصی را که داوران بر اساس آنها در مسابقات یکسان عمل می‌کنند تعبیه کند. این صحنه هم در یکی از آنالیزهای اخیر این کمیته قرار داشته است.

با وجود این که کروس سعی کرد با شوخ طبعی با این اتفاق برخورد کند، لوتار ماتئوس، ستاره سابق تیم ملی آلمان، بسیار عصبانی شد و در این باره گفت: «من فورا گفته بودم که پنالتی مشخص است! روز بعد اعلام شد که قوانینی از سوی رئیس کمیته داوران یوفا اعلام شده است که اگر آرنج کمی با بدن فاصله داشت لازم نیست پنالتی اعلام شود.

به همین دلیل بود که گفته بودم این تصمیم که پنالتی روی این صحنه اعلام نشده قابل درک است. اما امروز این سوال به وجود آمده است که آیا این قوانین واقعا ابلاغ نشده بودند؟ برای این که بتوانیم این موضوع را روشن کنیم، من مایل هستم مکالمات داور و کمک داور ویدیویی را بدانم.»

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.