از رامین تا مهرداد، کوشکی و آرمان؛/ پرسپولیس از پنج بازیکن استقلال خاطره تلخ دارد!

ورزش سه سه شنبه 03 مهر 1403 - 19:16
پنج بازیکن در ترکیب کنونی آبی ها هستند که سابقه گلزنی به پرسپولیس با تیم های مختلف را دارند.

به گزارش ورزش سه، اگرچه استقلالی ها در اسکواد کنونی شان تنها یک گلزن دربی به نام حسین مرادمند دارند اما چهار بازیکن دیگر در لیست این تیم هستند که سابقه گلزنی به پرسپولیس با پیراهن تیم های دیگر را دارند.

۱. حسین مرادمند، تنها گلزن دربی حاضر در لیست آبی ‌ها!
مرادمند یکی از خوب های استقلال در یکصد و یکمین شهرآورد تهران بود اما درخشش برای پیروزی استقلال و کسب قهرمانی‌جام حذفی مقابل پرسپولیس کافی نبود. او در این دیدار در صدمین دقیقه بازی روی ارسال سعید مهری دروازه بیرانوند را گشود تا رکورد دیرترین گل دربی ( ۹۰ دقیقه ) را به نام خود ثبت کند.

2012835

۲. مهرداد محمدی، آخرین گلزن راه‌آهن در لیگ برتر
کمتر از ۴۸ ساعت مانده به بازی، محرومیت مهرداد بخشیده شده و حالا میتواند برای سومین بار در شهرآورد به میدان برود. جالب آنکه مهرداد محمدی در دیداری که جزو مهم ترین بازی های یک دهه اخیر پرسپولیس بود، موفق به باز کردن دروازه این تیم شد. همان دیداری که از هفته آخر لیگ پانزدهم و مقابل دیدگان بیش از هفتاد هزار تماشاچی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و شاگردان برانکو علی رغم پیروزی دو بر یک از کسب عنوان قهرمانی باز ماندند و جام تقدیم به استقلال خوزستان شد. تیم راه اهن نیز بعد از این شکست به دسته پایین تر سقوط  کرد و برای همیشه منحل شد.

2057436

۳.آرمان رمضانی، درخشش محبوبِ دایی پیش چشم برانکو
رمضانی در‌ فروردین ۱۳۹۷ و در دیدار برگشت پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی موفق به گشودن دروازه قرمزها شد تا جشن قهرمانی شاگردان برانکو در لیگ هفدهم به تعویق بیوفتد. مسابقه در پایان با نتیجه دو  بر یک به سود سایپا به پایان رسید.

1992388

۴. رامین رضاییان؛ گلی برای اخراج درخشان از پرسپولیس
نوروز ۹۴ بود که پرسپولیس و راه آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. هنوز چیزی از شروع مسابقه نگذشته بود که رامین رضاییان با ضربه ایستگاهی عالی از پشت محوطه جریمه توانست دروازه مسعود همامی را باز کند و راه آهن را پیش بیندازد. این تنها گل رامین مقابل پرسپولیس است و حالا بعد از ۹ سال، او شانس این را دارد تا با گلزنی در دربی مقابل تیم سابقش، محبوبیتش را بین هواداران استقلال دو چندان کند. این آخرین حضور حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس بود‌.

2082272

۵. علیرضا کوشکی؛ استقلال یک چیپ زن در دربی دارد!
آذر ماه ۱۴۰۰ بود که پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند. در حالی که پرسپولیس با گل های عیسی آل کثیر و وحید امیری با سه گل از پیکان پیش افتاده بود، یک پنالتی به سود پیکان اعلام شد و علیرضا کوشکی جوان و ناشناخته پشت این توپ قرار گرفت و با ضربه چیپ زیبای خود یکی از گل های خورده پیکان را جبران کرد تا خاطره خوشی از تقابل با پرسپولیس در ذهنش داشته باشد.

2073289

آمار کلی گلزنان استقلالی مقابل پرسپولیس:
حسین مرادمند ۱ گل (دربی)
مهرداد محمدی ۱ گل (راه آهن)
آرمان رمضانی ۱ گل (سایپا)
رامین رضاییان ۱ گل (راه آهن)
علیرضا کوشکی ۱ گل( پیکان)

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.