ارسال ۱۶۰ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور

اقتصادنیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 20:52
اقتصادنیوز: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۱۶۰هزار و۴۳۳تن گندم مازاد بر نیاز استان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی در نیمه نخست امسال به دیگر استان‌ها ارسال شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ولی الله زمانی با بیان اینکه گندم‌های منتقل شده در سال جاری خریداری شده بود، افزود: این میزان گندم معمولی در قالب پنج هزار و ۵۸۰ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از سیلوهای دولتی و بخش خصوصی به سایر استان‌ها منتقل شد.

وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تأمین امنیت غذایی سایر استان‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: این محموله‌های گندم به ارزش وزنی ۱۳۶ هزار و ۶۵۲ تن از طریق حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انتقال یافت.

زمانی اظهار داشت: همچنین ۲۳ هزار و ۷۸۱ تن گندم در قالب ۴۴۳ محموله از طریق حمل و نقل ریلی به استان‌های اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در ادامه گفت: امسال با خرید ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۸ مردادماه سال جاری، اولین رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد.

وی افزود: این میزان گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به لطف بارش‌های مناسب، تلاش کشاورزان، تغذیه متعادل گیاهی، افزایش ضریب نفوذ ارقام اصلاح شده، کنترل پیشگیرانه و به هنگام بیماری‌ها و سایر عوامل خسارت زای گیاهی، نظارت مستمر کارشناسان و برنامه ریزی مناسب از کشاورزان زنجانی خریداری شد.

زمانی اضافه کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در طول تاریخ استان زنجان متعلق به سال ۱۳۹۷ با ۴۵۴ هزار تن بوده و بعد از آن در سالهای ۱۴۰۲ با ۴۳۳ هزار تن، ۱۳۸۹ با ۳۷۲ هزار تن، ۱۳۸۵ با ۳۶۲ هزار تن، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ با ۳۵۲ هزار تن و ۱۳۸۸ با ۳۲۰ هزار تن بیشترین میزان خرید گندم استان ثبت شده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.