اقدام شوکه کننده ایلان ماسک در توییتر کاربران را متعجب کرد

گسترش نیوز سه شنبه 03 مهر 1403 - 21:13
ایلان ماسک در یک اقدام جنجالی، به دنبال تغییر عملکرد دکمه بلاک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) است.

به نقل از تک کرانچ، ایلان ماسک در اقدامی جنجالی قصد تغییر دادن کارکرد دکمه بلاک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را دارد.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به زودی کارکرد دکمه بلاک کردن را تغییر خواهد داد، به این ترتیب که فرد بلاک شده همچنان پست‌های عمومی (پابلیک) فرد را خواهد دید.

ایکس

ایلان ماسک دوشنبه اعلام کرد که حساب‌های کاربری بلاک‌شده همچنان قادر به تعامل با فردی که مسدودشان کرده نخواهند بود اما به زودی قادر به مشاهده پست‌های عمومی او خواهند بود.

اکنون اگر کاربری را در توییتر بلاک کنید،‌ آن کاربر دیگر قادر به دیدن توییت‌های شما نخواهد بود. هر چند که به سادگی می‌توان این محدودیت را دور زد اما با بروزرسانی جدید این کارکرد تغییر می‌کند.

حدود ۱۰ سال پیش هم توییتر چنین تغییری را در کارکرد بلاک اعمال کرد اما خیلی زود از کرده خود پشیمان شد و بلاک را به شیوه سابق برگرداند. در آن بروزرسانی که عمر کوتاهی داشت، کاربر بلاک شده علاوه بر دیدن محتوای عمومی قادر به تعامل با کاربری بلاک‌کننده بود اما فرد بلاک‌کننده تعامل گرچه دیگران قادر به مشاهده آن بودند. بروزرسانی توییتر در سال ۲۰۱۳ با واکنش منفی کاربران روبه‌رو و بلافاصله لغو شد.

k1FDjIRQpOOH

این‌بار قرار نیست مثل سال ۲۰۱۳ باشد و فرد بلاک شده قادر به تعامل نخواهد بود و فقط پست‌های عمومی را می‌بیند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از کارکرد بلاک (مسدود کردن) برای فاصله گرفتن از آزارگران و ترول‌ها استفاده می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که واکنش کاربران به سیاست‌ جدید شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) چه خواهد بود.

 

کدخبر: 335625

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.