پروفایلو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همشهری آنلاین سه شنبه 03 مهر 1403 - 23:43
اگر با فیلرهای پوستی آشنا هستید، می‌دانید که این محصولات به پوست تزریق می‌شوند تا ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری را کاهش دهند؛ اما اگر محصولی وجود داشته باشد که بتواند مزایای بیشتری ارائه دهد، چه؟

پروفایلو یک دسته کاملاً جدید از درمان تزریقی هیالورونیک اسید است که در صنعت زیبایی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفایلو برای تحریک تولید کلاژن پوست عمل می‌کند؛ به عبارت دیگر، به پوست شما کمک می‌کند تا از درون به بیرون ترمیم و تجدید شود. این موضوع منجر به داشتن پوستی با طراوت، جوان و شفاف می‌شود. در این مقاله از وبسایت «همشهری آنلاین» به طور کامل در مورد پروفایلو چیست؟ صحبت می‌کنیم.

پروفایلو چیست؟

پروفایلو یا پروفیلو (Profhilo) از اسید هیالورونیک و بدون افزودنی‌های شیمیایی ساخته شده است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و نقش مهمی در آبرسانی و حجم دادن به پوست دارد. با افزایش سن، بدن اسید هیالورونیک کمتری تولید می‌کند که این موضوع باعث شکل گیری چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. اسید هیالورونیک مورد استفاده در فیلرها با اسید هیالورونیک موجود در بدن متفاوت است.

مولکول‌های اسید هیالورونیک در فیلرها و ژل‌ها به صورت متقاطع به هم متصل می‌شوند و روند تجزیه اسید هیالورونیک را کند می‌کنند؛ اما اسید هیالورونیک موجود در پروفایلو متقاطع نیست و تقریباً مشابه اسید هیالورونیک بدن است. به همین دلیل، مانند فیلرها در زیر پوست باقی نمی‌ماند، بلکه خیلی سریع توسط بدن جذب می‌شود.

بر خلاف اسید هیالورونیک که در فیلرها استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک موجود در مزوژل پروفیلو روان است (مانند عسل) که در پوست پخش می‌شود تا فرآیند بازسازی زیستی خود را برای بهبود پوست آغاز کند. پروفایلو با یک سوزن بسیار کوچک به لایه‌های بالایی پوست تزریق می‌شود تا کیفیت پوست را بهبود بخشد و شلی پوست را درمان کند. همچنین پروفایلو حاوی چهار نوع مختلف اسید آمینه از جمله گلیسین، پرولین، هیدروکسی پرولین و لیزین است که در ترکیب با اسید هیالورونیک به کلاژن سازی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: این اسید برای پوست بسیار مفید است

پروفایلو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع پروفایلو چیست؟

پروفایلو در دو نوع تولید می‌شوند که هر کدام اهداف خاص خود را دنبال می‌کنند. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • پروفایلو H+L: این نوع اصلی و پرکاربرد پروفیلو است. این پروفیلو حاوی ترکیبی منحصر به فرد از اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا (HMW) وزن مولکولی کم (LMW) است. پروفایلو H+L در درجه اول برای بهبود آبرسانی، کشسانی و استحکام پوست در صورت و گردن استفاده می‌شود.
  • پروفایلو بادی: به طور خاص برای درمان نواحی بدن مانند شکم، بازوها و ران‌ها طراحی شده است. این فرمولاسیون شلی و افتادگی پوست را در نواحی بزرگتر بدن هدف قرار می‌دهد. پروفیلو بادی به بهبود رنگ پوست، استحکام و آبرسانی در نواحی بدن که مستعد پیری یا مشکلات دیگر هستند، کمک می‌کند.

پروفایلو چه کاربردهایی دارد؟

پروفایلو لایه چربی زیر پوست را تحریک می‌کند تا خطوط صورت کاهش پیدا کنند و پوست جوان‌تر به نظر برسد. به لطف خاصیت تقویت کننده هیالورونیک اسید، پوست شما حالتی نرمی، هیدراته شده و درخشان پیدا می‌کند. برای کسانی که بالای 30 سال دارند و علائم پیری مانند افتادگی و خطوط ریز در پوست آنها ظاهر شده اند، کاندیداهای اصلی این روش درمانی هستند. درحقیقت، پروفیلو برای کاربردهای زیر استفاده می‌شود:

  • تحریک تولید کلاژن، الاستین و بافت چرب
  • کاهش خطوط ریز و آکنه
  • محکم کردن و لیفت پوست
  • افزایش آبرسانی به پوست
  • کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن
  • شفاف کردن پوست‌های کدر

پروفایلو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فواید ژل پروفایلو چیست؟

مزوژل پروفایلو برای رفع علائم پیری بدون نیاز به جراحی استفاده می‌شود. پروفیلو نه تنها به عنوان آبرسان عمل می‌کند، بلکه درون پوست وارد می‌شود تا کلاژن را تحریک کند. پروفیلو برخلاف بوتاکس که جلوی حرکت ماهیچه‌ صورت را می‌گیرد تا چین و چروک کاهش یابد یا فیلرها که نواحی مختلف صورت را حجیم می‌کنند تا خطوط ریز دیده نشود، روی کیفیت پوست کار می‌کند؛ بنابراین شما نتایج بهتر و ماندگارتری دریافت می‌کنید. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست‌های خسته، کدر و پیر را جوان می‌کند.
  • پوست را سالم‌تر و نرم‌تر می‌کند.
  • چین و چروک و افتادگی پوست را کم می‌کند.
  • در از بین بردن علائم پیری موثر است.
  • شلی پوست را بهبود می‌بخشد و پوست را سفت می‌کند.
  • خطوط ریز اطراف چشم و دهان را کاهش می‌دهد.
  • بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.
  • هرگونه چربی روی را از بین می‌برد.
  • زیباجو می‌تواند بلافاصله روال روزانه خود را از سر بگیرند.
  • تزریق پروفیلو در کمترین زمان انجام می‌شود.
  • به حداقل مراقبت بعد از تزریق نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: راه‌های جوان سازی پوست | دلایل بروز چین و چروک پوست ؛ راه‌های مقابله با آن را بشناسید

نحوه استفاده از پروفایلو

مراحل استفاده از پروفایلو چیست؟ باید بگوییم پزشک پوست و مو ابتدا در مورد وضعیت سلامتی، داشتن بیماری زمینه‌ای و سابقه تزریق یا جراحی‌های قبلی سوالاتی می‌پرسد. سپس شرایط پوستی شما را بررسی می‌کند تا ببیند چه درمانی برایتان مناسب است. سپس با استفاده از یک سوزن نازک (دو میلی‌لیتر) از پروفایلو را به نقاط خاصی از صورت یا بدن به صورت زیر جلدی تزریق می‌کند.

ژل تزریق شده به طور یکنواخت زیر پوست پخش می‌شود و به تمام نواحی صورت یا بدن می‌رسد. همچنین بیهوشی در طول درمان پروفیلو ضروری نیست، اما شاید از بی‌حسی موضعی استفاده شود. به طور کلی، درمان بدون درد است، زیرا سوزن بسیار نازک بوده و فقط از مقادیر بسیار کمی پروفایلو استفاده می‌شود. در مجموع، درمان حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

ژل پروفایلو به چه بخش‌هایی تزریق می‌شود؟

این درمان برای هر نوع پوستی مناسب است و در هر ناحیه‌ای از صورت یا بدن که چین و چروک یا افتادگی پوست دارد، قابل اجراست؛ اما در اکثر موارد روی صورت تزریق می‌شود. مزوژل پروفایلو به درم و لایه‌های زیر پوستی تزریق می‌شود. به طور استراتژیک در پنج نقطه کلیدی در هر طرف صورت از جمله ناحیه مالار و زیر مالار، چین‌های بینی، خط فک و چانه تزریق خواهد شد. انتخاب این نواحی بدین منظور هستند که ژل به خوبی در همه نواحی پخش شود تا تولید کلاژن را تحریک کند.

میزان ماندگاری پروفایلو

نتایج درمان به روش پروفیلو فوری نیستند، زیرا این محصول یک درمان 2 بخشی است. هر جلسه 30 روز با یکدیگر فاصله دارند. در این 30 روز پس از هر جلسه، پوست شما در تلاش است تا کلاژن و الاستین جدید و قوی تولید ‌کند. نتایج کامل تنها پس از جلسه دوم مشاهده می‌شوند، زیرا پوست شما در اوج کلاژن سازی و الاستین خواهد بود.

اکثر مردم در عرض دو هفته شاهد بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی پوست خود هستند و نتایج در طی چند ماه آینده با تولید کلاژن جدید بهبود خواهند یافت. ماندگاری این درمان تا شش ماه است. سپس باید برای تزریق دوباره به نزد پزشک بروید. این مدت زمان برای برخی افراد بیش از 6 ماه خواهد بود.

پروفایلو در مقایسه با فیلرهای پوستی، بهبود ظریف‌تری را ارائه می‌دهد. تمرکز اصلی آن روی آبرسانی به پوست و افزایش کیفیت کلی پوست است و نه صرفا حجم دادن! طول مدت تاثیر گذاری این درمان تزریقی با بسیاری از فیلرهای پوستی برابری می‌کند، اگرچه عواملی مانند سلامت فردی، سبک زندگی و وضعیت پوست می‌توانند بر ماندگاری این روش تأثیر بگذارند. با این حال، با انجام مدام این درمان می‌توانید کیفیت پوست خود را بهبود دهید.

عوارض احتمالی تزریق پروفایلو چیست؟

درمان پروفیلو به دلیل دارا بودن اسید هیالورونیک خالص که فاقد مواد افزودنی است، زیست سازگار است. به این معنی عوارض جانبی ندارد. تا به امروز، بیش از یک میلیون درمان پروفایلو در سراسر جهان انجام شده و هیچکس واکنش جدی به درمان نداشته است. با این حال، بهتر است بعد از تزریق به مراقبت‌های بعدی به شرح زیر بپردازید:

  • بلافاصله پس از درمان می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. در صورت تمایل، می‌توانید بلافاصله آرایش کنید.
  • پروفایلو با یک سوزن وارد می‌شود، به همین دلیل ممکن است یک نقطه کبودی کوچک وجود داشته باشد که در عرض چند روز به طور کامل ناپدید می‌شود.
  • تورم خفیف و قرمزی در نواحی تزریق دیده می‌شوند؛ اما اغلب بعد از یک یا دو روز به کلی برطرف می‌شوند و جای نگرانی نیست.
  • توصیه می‌کنیم قبل از و بعد از درمان از سیگار کشیدن و خوردن الکل خودداری کنید و یک رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید: این کارها پوست صورتتان را نابود می‌کند | ۹ علت پیری زودرس پوست

کلام آخر

با افزایش سن، پوست ما کلاژن را از دست می‌دهد، پروتئینی که به پوست ما خاصیت ارتجاعی و استحکام می‌بخشد. این کاهش کلاژن باعث افتادگی پوست، چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. محصولات موضعی می‌توانند به پنهان کردن موقت این علائم پیری کمک کنند، اما نمی‌توانند مشکل اساسی از دست دادن کلاژن را برطرف کنند.

اینجاست که پروفیل وارد می‌شود. اگر می پرسید: «پروفایلو چیست؟» باید بگوییم که پروفیلو حاوی اسید هیالورونیک است که نقش مهمی در آبرسانی و حجیم نگه داشتن پوست ما دارد. پروفایلو به طور خاص برای تامین مجدد ذخایر بدن و تحریک تولید کلاژن عمل می‌کند. نتیجه نهایی، داشتن پوستی سفت‌تر، روشن‌تر، صاف‌تر با چین و چروک و خطوط کمتر است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.