صاحب مشکلات حمل‌‌ونقل عمومی تهران

دنیای اقتصاد چهارشنبه 04 مهر 1403 - 00:06
در حالی که چالش ضعف حمل‌‌ونقل عمومی شهر تهران تبدیل به معضلی بزرگ برای ساکنان پایتخت شده است؛ شهرداری و اعضای شورای شهر بر این باورند که بخشی از این چالش‌‌ها باید توسط دولت حل و فصل شود. در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که متولی مشکلات حمل‌‌ونقل تهران کدام نهاد یا سازمان است و ساکنان شهر برای رفع چالش‌‌های موجود در این بخش باید چشم‌‌انتظار مساعدت کدام سازمان باشند. در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران گفت: تامین تاکسی برقی برای تهران باید توسط دولت انجام شود، این موضوع ارتباطی با شورای شهر و شهرداری تهران ندارد.

 رئیس شورای شهر تهران گفت‌‌: عدم‌همکاری وزارت نفت در اعطای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی باعث شده تا خرید این تاکسی‌‌ها انجام نشود. وی افزود: بنده با اینکه شهرداری تاکسی خریداری کند و تحویل متقاضیان دهد مخالف بودم. بخش‌‌های دیگر مسوول هستند؛ در نهایت تصمیم گرفته شد که تاکسی‌‌های جدید به وزارت صمت تحویل شود و این وزارتخانه نسبت به تحویل آن به متقاضیان اقدام کند. در طرح تجهیز تهران با تاکسی برقی قرار بر این بود که وزارت نفت نسبت به ارائه تسهیلات به متقاضیان اقدام کند؛ اما اکنون وزارت نفت می‌‌گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه‌‌التفاوت صرفه‌‌جویی در مصرف سوخت، پول بپردازد. به هر ترتیب چالش تامین تاکسی برقی در شهر تهران باید در دولت حل شود و این موضوع ربطی به شورا و شهرداری ندارد.

وی ادامه داد: قرار بود شهردار با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند. با قیمت‌های فعلی خودروی برقی طبیعی است که تاکسیرانان امکان خرید خودروی برقی را نداشته باشند.  رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت خود به واردات اتوبوس‌‌های برقی چینی به تهران، اشاره کرد و گفت: می‌‌گویند اتوبوس‌‌ها به بندرعباس آمده؛ اما بنده تا زمانی که اتوبوس‌‌ها را نبینم باور نمی‌‌کنم. اتوبوس‌‌های داخلی دریافت شدند اما اتوبوس‌‌های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان‌برخواهد بود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.